Avansert søk


1. kveld med trekt makker

Ole Herman-Torstein vann med Magnar-John Inge og Nils Sverre-Tor på dei øvrige pallplassane.

Slo Gaupne i 1. runde NM

Hafslo/Solvorn med Sverre-Ketil og Nils Sverre-Torstein på laget slo Gaupne 2 (Svein-Arve H og Jon-Kurt) 80-41 i første runde i NM for lag. Neste kamp er mot Høyanger borte.

Nytt Flekkefjordslag i NM

Nytt av året er at Flekkefjord stiller med to lag i NM. Jonny, Hermod , Anders og Marius representerer en fin blanding av rutine og ungdommelig pågangsmot. Laget har spilt både 1. og 2. runde, det ble klar seier mot Equinor i første og et nesten like klart tap i andre runde. Dermed blir det veldig spennende å se om laget kommer videre til 3. runde. I fjor krevdes det en seier og 20.7 vinnerpoeng for å gå videre, våre har en seier og 20.1 i år.

Flekkefjord 1 har ikke spilt sine kamper ennå, de skal ut mot Sandnes Juniorbridgeklubb og Sola, første kamp går førtskommende lørdag.

Stormester Svein !

Før spillinga i 1. og 2. divisjon tok til ble to nye stormestere kåret. En av disse var vår egen storspiller ; Svein Skarpenes.

Vi gratulerer med graden som henger høyt !

Et noe uklart bilde viser at Svein får nåla av turneringsleder Ludvigsen.

Simultan 4. november

Vi gratulerer Tron og Dag med seieren på mandag, fulgt av Halvard og Ragnar med Jan Ove og Øystein på bronseplass. I landssammenheng der 269 par deltok ble Tron og Dag nummer 13, Anne og Reidar nummer 42 og Øystein og Jan Ove 57. Av en eller annen grunn fantes ikke Halvard og Ragnar på NBFs simultanliste.

Strålende 1. helg i 2. divisjon

Etter noen år i 3. og 4. divisjon hadde Flekkefjord igjen spilt seg opp i 2. divisjon. Lysten til å spille der var nok ikke så veldig stor hos enkelte, men når Boye meldte seg til tjeneste, var lysten tilbake hos alle !
Forberedelsene var  ikke all verden, men målet var , og er å berge plassen. Etter første helg ser det meget bra ut . Fem seire og kun ett tap gir tredje plass på tabellen med bare 1.5 VP opp til førsteplassen som gir opprykk til vår øverste divisjon. Andre helg spilles i midten av februar på Lillehammer.
Geir, Svein og Kjetil danner et par mens Marius og Jostein bytter på å spille med Boye

Om vi ser på butleren er Marius bestemann av våre. Han er også den desidert yngste i hele feltet, den eneste tenåringen blant de 250 spillerne som utgjør 1. og 2. divisjon .Link til resulater:

bridge.no/var/ruter/html/9901/sm2020d2b.htm

 

 

Askeroppgjør