Avansert søk


26 februar

 Gratulerer med seieren til Henning og Johan foran Ove og Lars Ove 

Neste tirsdag er det årsmøte å det starter klokken 1730.

Ny verdensrekord

Bare 5 par møtte til bridge i vinterferien. Til gjengjeld ble de oppmøtte vitne til det som sannsynligvis er ny verdensrekord. 
Einar og Sigbjørn oppnådde en score på 97,5%.
Oversatt til 20 tellende spill, betyr dette 19 topper og en deltopp.

Torsdag 28.februar blir det ikke spilling

 Fordi det spilles lagkamper, blir det ikke spilling i Myra torsdag 28.februar. 

Arne J. /Flemming ble klubbmestere foran Arild/Atle og Tone/Tore. Gratulerer så mye til "medaljevinnerne"!

Resultatoversikt for de som fullførte klubbmesterskapet over 5 kvelder (kan ha "stand in" en gang og være borte en gang - får da 45%):

1. Arne J - Flemming 281,8
2. Arild S - Atle 275,5
3. Tone - Tore 272,3
4. Per R - Svein G 269,9
5. Arne M - Fred 269,5
6. Kirsten - Thor K 256,8
7. Bjørn-Svein Morten 248,5
8. Hans Petter-Lars Emil 245,6
9. Eivind - Egil 240,5
10. Bjørg - Jan P 235,7
11. Arild O - Håkon 235,6
12. Tormod - Per B 235,4
13. Monica - Vidar 222,3
14. Thor H-Øystein 215,5
Som det fremkommer av resultatoversikten var det kamp om plasseringene i alle deler av tabellen, helt inn til det siste. Gratulerer til alle med god innsats 

Det er naturlig at det blir litt frafall over fem kvelder i et klubbmesterskap ved at noen par kommer og går, men at kun 14 par fullførte er veldig skuffende deltakelse (3 av parene teller heller ikke siden ikke begge er medlemmer). Vi håper at flest mulig av klubbens medlemmer og alle andre som elsker å spille bridge møter opp på tirsdagene fremover.

Einar Olsen og Ole Einar Johnsen vant 6. spillekveld av klubbmesterskapet 2019.

Pga feil innlagt resultat på spill nr 26, samsvarer ikke poengene på som ligger inne under resultater på vår hjemmeside. Jeg har korrigert opp sammenlagtresultatene slik at de nå er korrekt.

Vinne av spillekvelden ble paret Olsen - Johnsen foran paret Melkeraaen - Berg.

Sammenlagt etter 6 av 10 spillekvelder leder paret Nyseth - Pedersen foran parene Olsen - Johnsen og Melkeraaen - Berg.

Årsmøtesingelen 2019 vunnet av Vibeke

Etter endt årsmøte ble det spilt singelturnering med 24 spillere. Det ble spilt 8 runder á 3 spill. Turneringen ble vunnet av Vibeke Hellner foran Lars Håvard Gran med Odd A. Frydenberg på 3. plass. Det virket som de fleste koste seg og var enige i at dette var et positivt tiltak. Erfarne spilte med ferske og flere spilte med en makker for første gang og spesielt de som var nye hadde mulighet til å få noen gode råd og vink og samtidig plukke opp nyttige poenger underveis.

Dette frister til gjentakelse, kanskje spesielt på vår- og juleavslutningene. Det er for øvrig en fordel at det ikke blir oversitt og siden det var 26 medlemmer på årsmøtet, lå det an til 2 oversitt. Dermed stilte Bjørn og Jan Ingar sine plasser til disposisjon og brukte resten av kvelden til å ta seg av turneringsregnskapet og skaffe seg erfaring med hvordan Ruter oppfører seg når man ikke spiller par.

Det som var snodig er at kveldens turnering havnet på hjemmesiden til Galleberg BK da den ble rapportert. Da tyder det vel også på at lisensen til Galleberg e brukt og at serviceavgiften havner der. Problemet er at Galleberg BK som kjent er deaktivert som klubb. Jeg tar kontakt med NBF og hører om hva vi må gjøre for å unngå dette fremover. Jeg kan vanskelig tenke meg at det var på grunn av at vi arrangerte singelturnering. Dere komme til turneringen som også kun vises i det gamle formatet ved å trykke >>== HER ==<<

Singelturneringen var for øvrig den tredje i årets plassifferkonkurranse.

Med kveldens seier overtok Vibeke ledelsen med Odd på 2. og Lars Håvard er nummer 3. Etter planen skal det arrangeres ytterlige 5 kveldsturneringer som teller slik at spenningen holder seg forhåpentligvis helt til langt ut i desember.

Førstkommende tirsdag er det klart for fortsettelse i klubbmesterskapet. Det skal nå spilles 6 omganger uten opphold helt til årets klubbmestere skal kåres senest tirsdag 9. april.

26/2-19 av btl

Første kveld av klubbmesterskapet og 5 fulle bord og det ble jevnt blant de 3 første og vinner av kvelden ble Vidar og John Arthur med 59,26 på andre plass fulgte Jens og Bjørn med 57,87 og tredje plassen gikk til Halvard og Helge med 56,48. Denne turneringen går over 3 kvelder uten stryk. Vi gratulerer med plass på pallen.