Avansert søk


Ein sterk 6 plass av damedn i Årdal BK

På siste simultanturnering med heile 383 deltakande par blei Marit og Reidun nr. 6, Dette er den beste prestasjonen i klubben, etter at me byrja med simultanturneringar. Gratulerer så mykje :-)

Heller ikkje vest plassering av Idar og Jon. 48 av 383 må me sei er sterkt.

Morro at klubben er synleg på desse listene.

Trykk her for heile lista

 

Comeback Kid


"Comeback Kid", sa Torkel Viken, populært kalt "Samen", da han dukket opp på en lang-lunsj i familien Helness sin hage rett forut for avreise til Polen for meg og Helnessene. Der ble det spilt kort selvsagt, og selv om Viken kanskje var litt smårusten etter en pause fra bridgen hadde han ikke helt glemt gamle kunster. Det viste han også da han var tilbake i seriøs sammenheng, i 3.divisjon for Oslo 7 i helgen. Her er hva makkeren Tor Odin Rønbeck forteller fra fjerde kamp: "Samen har gjort come-back ved bridgebordet. Fraværet har ikke gått ut over selvtilliten og gutsen!


Viken gikk inn med 1 spar over syds 1 kløver, Nord doblet (= hjerter), øst sa 4 spar, og syd var med til 5 hjerter. Dobler fra vest! Utspillet var ruter ess, så elegant underspilling av spar ess med knekten til østs konge. Derfra kom ruter til stjeling. Forsvaret måtte også få kløvestikk i tidens fylde, to doblede bet.


Comeback Kid         

Riktignok stod N/S sin 4 spar så 5 hjerter med 500 ned var en bra stamp. Men det sto ikke i 5 spar. Så alle rundt bordet hadde gjort det riktige.

Det ser ofte enkelt ut når man ser alle kortene, men det skal gjøres ved bordet! 

Ny nyhetsartikkel

Torleif og Odd Egil vant i kveld.

KM-lag og KM-veteran er avlyst pga manglende påmelding.

AVLYST !!! KM lag 19.-20. november - Påmelding

AVLYST !!! KM veteran søndag 4. desember - Påmelding

Romjulsturnering 30. desember - Påmelding 

Sjekk kontaktinformasjonen din!

Alle medlemmer av Rendalen bridgeklubb bes gå inn og sjekke, og eventuelt endre, sin kontaktinformasjon m.h.t. medlemskap i Norsk bridgeforbund, slik at alle data blir korrekt. Dette gjør du ved å gå til bridge.no og logg deg inn, eventuelt ta kontakt med styret i klubben for hjelp. Riktig e-postadresse, telefonnr. m.m. er viktig for at både klubb, krets og bridgeforbund enkelt kan nå deg 

Ny nyhetsartikkel

Liv og Per til topps i kveld, godt de er litt ujevne i prestasjonene, ellers hadde de blitt vanskalige å hanskes med. Det ser ikke ut til at Geir har sendt meg spillfila, men jeg håper den kommer i morgen, følg med.

Spillfila har kommet. Neste gang er det simultanturnering igjen. Møt opp!