Avansert søk


Ny nyhetsartikkel

Svein og John Ivar vant nok en gang sammenlagt, gratulerer.

15 november 1 kveld skinke

Gratulerer med seieren til Jonte og Per foran Allan og Ove

Bridgekurs i Januar 2017

 Bergen Akademiske bridgeklubb arrangerer kurs i januar (same kurset kvar gong). Kursa er gratis!

 

Høgskulen på vestlandet (tidlegare HiB), Kronstad, Rom J203

-          Onsdag 11. januar 17 – 20

-          Tirsdag 17. januar 17 – 20

Studentsenteret, Parkveien 1, Seminarrom C

-          Onsdag 18. januar 17 – 20

 

For dei som han anledning og lyst, blir det anledning å meir. Start onsdag 25. januar.

Kurset er ei innføring og legg vekt på at deltakarane får spele sjølve. Det passar  også for barn frå ca 10 år (kan vere litt yngre om dei har spelt ein god del kort før). Tenk også over du kjenner andre som kan tenke seg å vere med.

 

Påmelding (seinast dagen før, men det er fint om ein gjer det før på grunn av planlegging): Sven-Olai Høyland, soh@hib.no

 

Ernst og Arve H. i storform

1. kveld i klubbturneringa vart vunnen av Arve H. og Ernst med Torstein og Nils Sverre like bak. Gledeleg at me endeleg var 4 bord på startstreken, og det går me for komande tysdag òg:) Resultatet kjem etterkvart.

Spillekveldene 31.10. og 7.11., av PHL

Spillekvelden 31.10. ble avlyst, da kun 4 par møtte opp - og 2. dividsjonsspillerne som møtte opp var ikke helt friske, så da gikk alle hjem. 7.11. dukket det 5 par opp, Jan Arild og Widar meldte seg frivillig til å gå hjem, og da spilte vi gjenværende 4 parene en lagkamp. Randi/Mette og Espen/Petter knuste Arne/Trond Atle og Per Egil/Helge med hele 83 - 29, etter at ledelsen ved halvtid var 53 - 18!
Jeg håper at flere av klubbens medlemmer dukker opp på spillekveldene fremover, slik at vi kan komme opp i helst 5 bord igjen! 2. divisjonsspillere som vil søke om reisestøtte i forbindelse med 2. divisjon, bør vel spille de fleste klubbkveldene - eller?

Spillere fra andre klubber er hjertelig velkomne til å spille, vi spiller bare enkveldsturneringer frem til jul, så det er bare å møte opp noen minutter før kl 18.00. Kveldspremier fra Vinmonopolet til kveldsvinnerne! 

Høstturnering Sammenlagt

Gratulerer til Kåre Solbakken, Svein Tore Nordgård og Torbjørn Nordgård med seier i høstturneringen.

Gratulerer også til Anne og Halvor med en flott 2.plass.

Sluttresultat:

1. T.+S.T.Nordgård-Solbakken    398

2. H.Aaby-A.Aaby                     351

3. S.Fossheim-S.E.Blomberg     129

4. B.+Å.Hagen-S.Andersen          25

5. H.Morken-K.Pedersen             -34

6. V.Larsen-S.Smestad               -42

7. E.Morken-S.Frøyse                 -75

8. M.Fonkaldsrud-E.Granly         -162

9. Ø.Wahlquist-S.Loddeng.         -500

10. K.Frydenlund-T.Hanstad        -510

 

For sammendraget ble siste kveld ble multiplisert med 1,25 pga 4,5 bord mot 5 bord tidligere. 5/4=1,25.