Avansert søk


Kretstinget 2016

Kretstinget ble avholdt den 21. mai. 2016. Protokoll og øvrige sakspapirer fra møtet finnes HER

Delt førsteplass på siste klubbkveld.

 John Arthur - Reidar delte seieren med Jan Roger og Steinar på siste klubbkveld. På tredjeplass kom Odd Roar og Geir Morten. Neste uke er det noe religiøse greier på torsdag, så da får vi som synder med kortstokken møtes på onsdag.

Norges lag til VM for ungdomslag

Norges lag til VM for ungdomslag

VM for ungdomslag spilles i Salsomaggiore Terme, Italia 3.- 13. august. Norge kvalifiserte seg til VM med U26 og jentelaget, i EM i Tromsø i fjor.

Vi gratulerer Elling Hagen med Hjerternål med stjerne-

 Ellling Hagen har vært en ivrig kortspiller gjennom hele sitt liv. Han har spillernummer 1543 i Norsk Bridgeforbunds medlemsliste og har vært en markant spiller i Sunndalsøra Bridgeklubb i over 65 år. Elling er kjent som en meget trivelig og blidspent spiller ved bordet og har aldri vært redd for å melde både en - to eller tre ganger på hender som han vurderte til å ha gode stikkpotensialer. På siste klubbkveld fikk han overrakt hjerternål med stjerne. Vi  gratulerer Elling med utmerkelsen !!!!

Sommer, sol, bridge og reker!

Nå er det bare å vente på fint vær fredag 24. juni. For alt er klappet og klart for en tur til havs. Klubben har allerede sendt ut en egen reketråler fra Utgårdskilen på jakt etter småkrill - og leskende drikke er på plass i kjølen på "Vesleø 2".  Så alt er klart for Gressvik Bridgeklubbs årlige sommeravslutning. Denne gangen til havs med Hvaler Fjordcruise.  Husk legitimasjon!

Torsdag 28. april.

Werner og Arnt vant  nok en gang. Dette var også en Simultanturnering, der ingen fra oss kjempet iteten, ser ut som Bjørn Sverre og Hans er best av våre. Resultat her: bridge.no/var/ruter/html/9901/2016-04-28.htm

Ny nyhetsartikkel

21 mai spilte vi Farsund open med deltakelse av 19 par. Roy Olsen og Helge Stornes vant en knepen seier. Roald og Helge Mæsel ble nr 2. Åse Biribakken og Marianne Homme ble nr 3. Vi gratulerer.

Ny nyhetsartikkel sesongavslutning

Gratulerer Kjell Arne og Rolf

med seieren i sesongavslutningen

God sommer!

Sommerbridge 19.5.

 Herman kjører hardt og vant med Torstein med 63.3%. Men denne gangen fikk han god kamp av Marit på 62.5%. Hennes makker mente vel vi kunne ha vunnet etter en god sisterunde. Roger var i aksjon igjen og fikk bronseplass med Per Sletten med 61.7%.. Kanskje det gamle makkerparet blir å se til høsten? Simon og Elisabeth hadde også en god kveld og var like bak med 60.4%. Deretter var det langt ned til de neste parene. Det var vel noen overraskelsaer å se nederst på resultatlista? Men neste gang er nye kort delt ut så møt opp.

Personlig syntes jeg kortene var surrealistisk fordelt denne kvelden. I følgende trodde jeg kortmaskingiver Knut hadde vært ute med fantestreker og satt Salvadore Dali på oppgaven. Det kunne kanskje være Andreas som hadde funnet på en gedigen bløff i dette spillet, men ettersom han spilte med en annen "ungdom" (Bjarne), så evt bløffer ville vel ha kommet fra den siden. Jeg satt med: sp AKJ76, hj K62, rut 62, kl AK4 og makker passer. Så ser jeg til min forbløffelse at unge Andreas åpner med 2 spar = svake to !!! Jeg gikk riktig nok i boks før jeg omsider passet - og fikk stygge merknader fra Fiskehandleren fordi jeg hadde tvunget makker til å passe?!  Andreas slapp unna med to udoblede beter etter at makker for en gang skyld feilet litt denne kvelden. Tre par ø -v hadde nok prøvd å få kontrakten på sin side og gått bet. To hadde spilt 2 spar med 2 og 3 bet, mens ett par var i 4 hjerter. Det er vel en sjanserik kontrakt, men gikk 2 bet ved bordet. Når du er i en så fin kontrakt makker tannlege Geir, så må du finspille litt bedre. Da hadde nok Øyvind også blitt en glad gutt.   Se spill nr 24 på Resultater over.

Nå skal flere av oss ned og løpe etter den lille hvite ballen på grønne greener i Belek, med Arne A som ikke-spillende coach. Håper likevel dere andre får selskap på Folkets Hus av mange fra andre klubber. God bridge!