Avansert søk


KM singel: Systemkort

Under singel mesterskap i bridge er det vanlig med et felles systemkort som gjelder for alle (også om en møter sin faste makker). Dette gjør at alle stiller likt i forhold til meldedelen av spillet. 

Det er laget et systemkort, basert på grunnsystemet til NBF. Dette systmkortet vil ligge ved bordene.

Systemkortet som vil bli brukt er gjenngitt under (pdf-versjon finnes HER!)

Alle som skal delta oppfordres til å ta en titt på det, slik at en vet hva som er gjeldende konvensjoner og hva ulike meldinger betyr.    

Sesongslutt - premiering - jubilant

26.04.16 var siste spilledag i vårsesongen. Det var tid for tilbakeblikk, tradisjonell servering og innslag med rimsmeden, Kjell Okkenhaug! Og han formidlet nyskrevne ord slik vi er vant til å høre han -  med snert og stil! Leder overrasket med en enkel rose til sin makker, Kjell, som i dag fyller 90 år. Klubben gratulerer en hedersmann som også stadig er å se på premielisten.

Det ble utdelt takk til Bjørn som ansvarlig for økonomien, Kyrre for turneringsledelse og regnskap og Reidun for arbeid med hjemmesiden. Etter å ha delt ut roser som spurtpremier gikk resten av rosene til vår iherdige leder som takk fra medlemmene.

Premiering (trykk på les mer...)


 

Sommerbridge

Arendal spiller sommerbridge på Mandager med start fra 6/6 og et godt stykke ut i August, de spiller på Lunderød og ønsker at det kommer spillere fra alle klubbene og deltar. Start kl 18.00 så det er en fordel å møte opp 5-10 min før for registrering. Benytt muligheten til å holde bridgen ved like å ha en koslig kveld med liit spilling i sommer.

Emil og Reidar til topps,

 Det ble Emil , kledd i stygg shorts og caps i det knallfine sommerværet, og Reidar Mikkelsen som vant på siste klubbkveld. Resten av feltet hopet seg opp rundt middel, og det ble Per og Einar som tok andreplassen.

Simultanturneringen Tirsdag 26.4

Tirsdag ble det spilt klubbkveld hvor det også var simultan og sammenlignes med resten av landet.

I sammendraget kom Ole Jacob Skjelberg - Geir Ustgård ut aller best med 61.8 % som holdt til en 28. plass av 406 par!

For resultater se her

Generalforsamling blir holdt som planlagt

Det er tilstrekkelig antal medlememer som er påmeldt.

Det blir da generalforsamling i Kretaveien 10 fredag 20. mai kl 18.

Dagsorden:

Konstituering.

Registrering av fremmøtte.

Årsberetning.

Årsregnskap.

Fastsettelse av kontingenter.

Valg.

Utdeling av premier for 2 sesonger.

 

Etter møtet blir det middag og kortspill.

 

Det er ledige plasser, så hvis noen har lyst å delta, men ikke er påmeldt, så si fra til Arne.

 

 

Hank inn kretspoeng neste tirsdag !

Tirsdag 3/5 er det vanlig klubbkveld, men det blir rapportert som det NBF kaller Poenghøsten. Det innebærer at det deles ut  kretspoeng isteden for klubbpoeng. Vi kjørte det samme før jul, med 17 par til start samlet vinnere; Arvid og Svein,  hele 17 kretspoeng !

Vi satser også på å ha litt mat underveis, og en del premier.

Møt opp, jo flere par, jo flere kretspoeng !

Brynjar

 Tredje kveld av Mot sommer ble vunnet av Viggo og Svein Erik, med Jarle og Torbjørn på andreplass.

Sammenlagt leder Jarle og Bjørn ERik, med Ann Karin og Bjørn på andre plass.

Resultat fra ulike mesterskap i april.

Det har vært gjennomført ulike mesterskap i april med lokal innsats, som ga følgende resultater:

I NM-bridge for lag ble Fredrikstad denne gangen slått ut i 6. runde (semifinalen) av et godt lag fra Topbridge. Det holdt altså ikke helt inn i år, men gratulerer med god innsats! I KM-par klarte Magnus og Johan en flott 5. plass blant 28 gode par, mens i KM Patton-lag kom beste lokale lag på 2. plass - Tæsse - der Atle, Svein Arne, Per og Lars spilte på laget. Det ble jevnt mellom de 10 deltakende lagene, og ikke mange poeng bak kom Sarpsborg på 4. plass og Fredrikstad på 5. plass.

Lykke til i kommende mesterskap