Avansert søk


Sommeravslutningen

 Dato er fastsatt til lørdag 18.juni hjemme hos Anne Foon. Innbydelse sendes ut av Ludvig om 14 dager.

Klubbmesterskapet 2016 / simultan

1037_02p___Kopi.jpg24 par deltok 6. spillekveld av Klubbmesterskapet 2016 og årets tredje Simultanturnering som ble spilt på Sortland 05. april 2016. Vant gjorde Gunnar Harr - Stig Arne Iversen foran Tommy Elde - Robert Lehn og Jorunn Nordvoll - Annelise Sundberg på tredjeplass. 

Spill og resultater her.

Landsoversikt her.

Kretsting

Kretsting avholdes på Studentsenteret i Bergen torsdag 19.mai 2016 kl 1800

 

Dokumenter til Kretstinget: Innkalling her,  Årsberetning her og regnskap her

Spillekveld 21/4

Resultater fra 21/4

Ny nyhetsartikkel

SOMMERBRIDGE HVER TORSDAG KL 1815.

ADRESSE: FOLKETS HUS, NORDBYVN, SKI

Første spillekveld fant sted 12.5 og Herman har nok klare planer om å erobre sommermester tittelen i år også. Med Johnny fikk han nemlig 64,6% - en score som er god å ha i sammendraget. Når neste par hadde 52,1 så ble det utklassingsseier.

Resultat: 1. Herman Larssen - Johnny Moen 16,3 64.6%, 2. Raymond Frivåg - Per Storjord 2,3 52,1 %. 2. Knut Karlsen - Torill Haakenstad 2,3 52,1%.  Det var bare disse som kom over middels!

Husk at sammenlagtpremie krever minst 5 forskjellige makkere. Gjør bridgen sosial og inviter en makker du ikke har spilt med!

SKi BK følger etter Kolbotn over til det pengeløse samfunn. Grunnen er at mynter i store mengder er vanskeligere å bli kvitt og kasserer slipper dermed mye bryderi. Hver spiller får en oppsamlet regning fra Per, som betales på nett. Premier blir utdelt ved passende høve.

 Gratulerer alle med en fin 17. mai!

Oppstart Sommerbridge 2016

I år starter sommerbridgen på Brufoss Torsdag 12/5. Alle er velkommen . De som ikke er medlemmer av forbundet må etter 2 spillekvelder betale kr 50 ekstra per kveld . Klubben kan ikke sponse denne utgiften som fornbundet dessverre krever .

Sesongen 15/16

Øyestad Bridgeklubb har hatt et lag i KM B gruppen hvor det ble seier og opprykk til A for neste sesong, på laget deltok Jens Ivar Gunleifsen, Ingvar Tønnessen, Eilert Sparsås, Bjørn Torgeir Larsen, Arne Nystøl (1 kamp) Eilert Larsen ( 1 kamp). SM 4 div. hadde ØBK med 1 lag hvor man vant i Aust-Agder, men på grund av lav deltagelse måtte man ut i stikkkamp mot Kvinesdal fra Vest-Agder, her vant Øyestad 95-75 og er klar for 3 div. for sesongen 16/17 på laget spillte Jens Ivar Gunleifsen, Ingvar Tønnessen, Eilert Sparsås, Bjørn Torgeir Larsen, Eilert Larsen (3 kamper). Tore Bjørn Syvertsen og Ingebjørg Jacobsen ble klubbmestere i 2016. En god sesong fra Øyestad Bridgeklubb i sesongen 15/16 og vi håper at man kan få med et nytt lag i KM gruppe B og SM 4 div i 16/17 seongen.

Tirsdag 26/4-16

4 1/2 bord med Terje og Henk i storform, de la resten av feltet bak sag med 66%, på 2 plass fulgte Halvard og Helge med 56,9% og 3 plass gikk til Tore Bjørn og Ingebjørg med 51,4%. Simultan resultatene kommer på NBF sin side i løpet av dagen, vi gratulerer alle 3 parene med pallplass.

Nå nærmer det seg veldig....

...og vi gleder oss til ei helg med kortspill og sosialt med likesinnede. Vi tangerer fjoråret i lagturneringa med hele 19 lag påmeldt, og i parturneringa har vi løfta oss betraktelig og har 36 par med oss. Det betyr også at de beste parene/lagene vil få utdelt bonus-forbundspoeng (3-2-1 til de tre øverste plassene).

Både fredag og lørdagskvelden er det muligheter for litt mer løssluppen spilling for de som ikke får nok. Frank har dublert opp flere kasser med ekstraspill, og det er bare å kaste seg med. Spillinga foregår etter alle solemerker oppe i restauranten disse kveldene (kort vei til forfriskninger), spillestart kl. 2000 på fredagen.

Det er moro å dele ut noen favorittstempler. Det er lenge siden, om noen gang, at det deltar et så sterkt felt i lagturneringa som i år. Vi har flere gode lag som kan dra dette i land. "Turkameratene" er en dreven gjeng fra Berkåk som helt sikekrt vil bite fra seg, det samme vil "Mesna", "Berkåk" og "Eides andre valg" (med Lars Eide i storform, nykvalifisert landslagsspiller til Bridge-OL). "Team Spirit", "Ola-laget" og "Sorkens venner" er "lokale" favoritter. De jeg tror vil slå best i fra seg er "Bållå" med Andersbakken, Morken, Lunna og Bartnes. Disse har imponert i flere turneringer over flere år, og er også gode gjengangere i FemundBridgen, og ikke minst klarte de på fint vis å forsvare sitt første år i 1. divisjon nå i vinter.

Så har vi også alle andre lag som med drag i monraden vil dra seg godt opp på listene utover dagen.

På søndag har vi også et sterkt felt, det er hyggelig at såpass mange lagspillere også vil spille parturneringa vår.  Nå er det mange navn som kunne blitt dratt opp: Alle fra lag "Bållå" vil også hevde seg her, Bjerkset/Langen, Kåre Bogø med Terje Jørgensen kan bli spennende, Ellingsen/Eide vil helt sikkert bidra med god bridge, i tillegg til "lokale" krefter som Aasheim/Moen og Vestveit/Nermo. og en rekke andre i et svært åpent felt. Helt på tampen har imildertid mine "favoritter" dukket opp: Steffen Brynhildsvoll i tospann med Bård Kåre Græsli; disse blir spennende å følge på søndagen, og kan klatre helt til topps.

Uansett mine forhåndstips som helt sikkert vil bli gjort til skamme, så ønsker Engerdal BK endelig velkommen til Elgåa i helga. Isen har gått og løvet kneppes, dette blir ei kjempehelg!

SOMMERBRIDGEN 2016 STARTER TIRSDAG 3. MAI KL 1830. MERK TIDEN! VI SPILLER HVER TIRSDAG UT AUGUST I KANTINA PÅ ELDRESENTERET I RANDABERG SENTRUM

Det spilles både som turnering for enkeltspillere der makker trekkes, og for faste par. Premiering hver kveld. I sammendraget vil de 5 beste spillekveldene være tellende i begge kategorier.