Avansert søk


Ny nyhetsartikkel

Torsdag blir siste spillekveld før sommeren. Da holder vi premieutdeling og det blir servert kake.

Stillingen i imps-across-the-field er at Arne og Roar leder med 206 foran Jon og Trond Magne med 118.

For Tynsetmesterskapet har vi fortsatt plass til noen par til. påmelding på epost eller på nett.

Siste ordinære enkvelds for sesongen -Klar seier til gjestespillerne Kåre og Joar

Årets ordinære  siste spillekveld i Rælingen  bridgeklubb - bortsett fra sesongavslutbingen neste torsdag - ga en klar seier til gjestespillerne Kåre Bogø og Joar Haugseth med imponerende 69,94 % score.

En fin sølvplass ble innkassert av våre egne John Roar og Egil mens veteranene Bjørn og  Arne nok en gang fikk pallplass  - denne gang tredjeplass.

Fortsatt veldig godt fremmøte . 8 bord langt ut i april er nesten imponerende bra.

Da gleder vi oss til en hyggelig sesongavslutning neste torsdag med god mat , litt godt å drikke , utdeling av statuetter til årets klubbmestere og sevfølglig spilling med makkertrekking .

Vel møtt til en hyggelig sesongavslutning.

Diverse referater

Olav har vært aktiv med å lage følgende referater:

Referat fra årsmøtet finnes nå her>>>>

Referat fra siste styremøte er her>>>>

Spillreferat hvor Anne og Heidi begge skviser hjem storeslem. Se her>>>>

Og et spill hvor han selv mistet nattesøven. Her>>>>

Sommerbridge

Sommerbridgen starter torsdag 12. mai. Det blir spilling alle torsdager frem til utgangen av august. Sammenlagtpremiering i to kategorier; faste par og med forskjellige makkere - de fem beste kveldene teller i sammendraget. Vinpremier hver kveld - også til 2. plass dersom minst åtte bord. Vi gjentar fjorårets suksess med GRATIS KAFFE HELE SOMMEREN!

Vellykket 1. mai turnering

 Det gikk et tog med hele 39 par til Folkets Hus 1. mai for å delta i årets 1. mai cup. Samarbeidet mellom Kolbotn v/Einar & co og Ski v/Simon & co for henholdsvis servering og teknisk gjennomføring fungerte utmerket. En honnør til turneringsleder Are Utvik som vi knapt nok registrerer, men som får alt til å gli på en utmerket måte! 20 bord er det plass til men særlig flere deltakere kan bli noe trangt. Hyggelig å se spillere fra Mix-klubben i Tromsø i nord til Stavanger BK i sør, samt Midt Telemark, Nesodden og Kongsvinger. 

De lokale helter Simon og Rolf startet sterkt og ledet mye store deler av turneringa. Desverre ble det noe kluss på slutten så de var ikke helt fornøyd med en 5. plass i det gode selskapet. Heller ikke Dag A var fornøyd med 9. plassen sammen med Andreas. De lå på 5. plass før siste runde, men da åpnet Dag med 1 ruter med 5 spar og 6 ruter og tynn åpning. Da ble Andreas spillende 3 kløver med 7 kløver mot renons hos Dag, mens 5 - 2 tilpass i spar forsvant sammen med masse poeng. Men to par i premiefeltet er klubben fornøyd med!

 

Premielista: 1. Kåre Bogø - Jo-Arne Ovesen (nå Topbridge) 208,4. 2. Jørn Johansen - Egil Hansen 141,1. 3. Terje Jørgensen - Espen Østli 138,5. 4. Odd Roger Nilsen - Nils Otto Eliassen 136,4. 5. Simon Rasmussen - Rolf N Hansen 105,3. 6. Arnold Mundal - Olav Orheim 101,3. 7. Sverre Pallesen -  Simon Løvik 89,7. 8. Anders Fugleneb - Ove Gundersen 72,5. 9. Andreas Jansen - Dag A Lie 70,9. 10. Lasse Aaseng - Åmund Stokkeland 63,1.

Johnny med Tom Stenbakk ble første upremierte på 58,2. Espen og Erik nr 14 med 11.1. Resten av oss hadde vel ikke helt dagen, men Raymond og jeg fikk da til et eneste supert motspill - det mot Tore og Willy. Men som kjent - en svale gjør ingen sommer - mon tro hvor den blir av?

 

Vel blåst arrangører,og vi regner med ny turnering neste år.

Gratulerer til Geir Morten som ny Grandmester

 Fredagsbridgen ble selvsagt en stor suksess, og fra redaktøren som for anledningen er i Polen er dt godt å se at Festus og Geir Morten tok seieren hjem.  Dette betyr at Geir Morten fikk de nødvendige siste rankingpoengene på plass til a bekle en flott GRAND NÅL.    Vi i klubben gratulerer  med ny nål.

Sommerbridge på Romerike sommeren 2016

Så langt denne hjemmesiden har brakt i erfaring arrangeres det sommerbridge på følgende steder på Romerike denne sommeren :

- Høybråten ( Folkvang ) - hver tirsdag i tiden 3.mai tom 21.juni . Spillestart kl 1830.

- Lørenskog (Løkenåsen skole ) -  hver torsdag i tiden 12.mai tom 16 juni . Spillestart kl 1830.

-Frogner ( Frogner grendehus )  - hver tirsdag i tiden 3.mai og ut juni - samt tirsdager i august med unntak av 8 august. Spillestart kl 1830.

Haga   ( Haga samfunnshus ) - mandager i mai og juni. Spillestart kl 1830

NB: RETTELSE : siste spilledag for sommerbridgen på Haga er mandag 30 mai. Det er altså ikke sommerrbridge på Haga i juni som tidligere publisert.

 - Jessheim  ( Frivillighetssentralen ). hver torsdag i hvert fall ut juni . Mer spesifikk info senere .

Vårsesongen på hell

Torsdag den 7. april møtte fire par, så da ble det spilt en uhøytidelig lagkamp med 20 spill.

Den 14. april var det tre par som møtte, og den 21. april var det kun tre spillere som stilte. Derfor ble disse to spillekveldene naturligvis avlyst.

Vi satser på bedre oppmøte nå på torsdagen, og at vi får gjennomført siste spillekveld før vi tar sommerferie.