Avansert søk


Flott motspill


Jeg tror du skal slite med å beite 3hj selv med åpne kort.



Med spar ut står det vel ti stikk. så det skal du slippe å spille ut. En ruter ser naturlig ut, så da starter du vel med det? Vest stikker med kongen og får beholde stikket. Skift til trumf er best. Den vinner nord og spiller kløver til bordet som vinner . Nå kommer det spar og vest må splitte. Det finnes ikke medisin lengre, fordi bordet kommer inn på en ruterstjeling for å spille enda en spar mot tieren. NI stikk

Ole Kopstad fant et glimrende utspill av singel trumf fem! Den vant Finn Brandsnes hjemme og spilte en kløver til bordet. Nå hjelper det ikke å spille spar fordi vest går i med knekten. Han kommer senere inn en gang i spar og en gang i ruter for å spille trumf. Selv om spartieren gir stikk, vil det da bli to rutertapere og beit.

Finn spilte derfor i stikk tre en ruter fra bordet. I all beskjedenhet la jeg ikke fireren min, fordi da vil Finn bruke syveren og slippe inn øst. Han har ikke mer trumf å spille så bordet får overganger til både å stjele en ruter og spille spar mot K10x. Jeg stakk altså ruteren med kongen som Finn vant med esset for å spille mer kløver. Ole i øst vant og fant enda en gang beste motspill med ruter dame og mer ruter som bordet må stjele. 

Kløverdamen kunne jeg stjele lavt til høy overstjeling. (I denne possen kunne Finn vunnet ved å spille spar, men det forutsetter at han ser at utspllet er singelton) Så hjerter til tieren, men jeg hadde enda en trumf å stjele kløveren med hvis spillefører skulle prøve det. Han spilte i stedet en spar, men jeg kunne gå i mellom med knekten til kongen og ess. Ole fridde seg med ruter og spillfører var låst på hånda med tieren dobbel i spar. 

Hang du ikke med i svingene,  ser du spillet HER

Sesongstart

Vi starter ny bridgesesong på Bøndernes hus Jevnaker med to kvelds åpen turnering Mandag 1.9 kl1800

Velkommen til gamle og nye spillere

Storeslem tirsdag 29. juli

 Storeslemmer forekommer ikke ofte på klubbkveldene, men 4 av 14 par fant denne slemmen tirsdag 29. juli.  Du finner spillet her

Sommerbridge 18. august

Espen og Erik gikk til topps i nest siste sommerbridge med sesongens høyeste score (64,6%). Johnny og Geir tok andre plass med 62,9 og Andreas og Olav ble nr 3. med 60,4.

 

Olav fikk en liten forbedring av sin poengsum i Sommerbridgemesteren, og overtok dermed ledelsen før siste kveld. Sammendraget ser slik ut for de 10 beste:

 

Olav Hjerkinn 301,7
Herman Larssen 299,5
Bjarne Erlandsen 297,9
Dag A Lie 289,5
Johnny Moen 289,1
Simon Rasmussen 286,7
Tore Haraldsen 284,8
Arne Almendingen 282,1
Torill Haakenstad 279,3
Per Arild Kvist 277,3

 

Mandag 25. august er siste sommerbridge for i år. Vi starter vanlig klubbspilling torsdag 4. september kl 18.15. Merk tidspunktet. Det blir enkveldsturneringer fremover, og vi ønsker også spillere utenfor klubben hjertelig velkommen! Dere finner oversikt over spillekveldene for høsten under menyen "Terminliste".

 

Torsdag 4. september starter vi med å gjennomføre valget som ble utsatt fra årsmøtet. Vi regner med at spillingen er igang ca. kl 18.30.

Spillestart høsten 2014.

Spillingen i Konnerud Bk starter opp igjen etter ferien tirsdag 5. august. Det blir 4 kvelder sommerbridge i august og deretter 2 kveldsturneringer før høstturneringen starter.

Nyslåtte rendalsmestere

Det var uhyre jevnt nå på tirsdag. Før siste runde skilte det kun 22 imp mellom siste- og førsteplassen, så alt var helt åpent. Tilslutt var det Arne Kristian og Kåre som kunne skrape seg frem til millioner på Flax-loddet sitt.

I andre runde møtte jeg og makker to karer som helst bare ville kalle seg for Rendals-mestere. Etter eget sigende hadde de kvelden før vært på Øiseth og tatt hjem pokalen, passende nok fungerte ikke resultatservicen slik at vi får dobbeltsjekket påstandene. Sjøltilliten var imidlertid på topp, noe jeg og makker smertelig skulle få erfare.

 

Norge klar for semifinale i U25 og U20!


etter tidvis svært god spilling. Jeg kommer forhåpentligvis tilbake med noen spill.

Resultater finner du i feltet til høyre. 

Ny nyhetsartikkel

Sommerbridgen er oppdater til og med 24.07.14.

Fra og med 07.08.14 vil resultatene komme inn fortløpende, da også med en sammenlagt resultat liste.

 

Mvh

Tom

 

Norge til semifinaler i VM

Norge til semifinaler i VM

Både Norges U25 - og U20 lag spilte i dag seg fram til semifinale.

Hovedturneringen

Hovedturneringen er eneste par/lagturnering der deltagerne får velge makker selv. Dette for at de kan spille seg litt sammen med den makkeren de skal spille med i NM Junior til helgen. Årets utgave ble vunnet av Andre Hagen og Marcus Andre Scheie foran Sebastian Geissler - Thea Indrebø og Alexander Holmen - Joar Harkestad.

 

Det ble ikke tatt bilde av medaljørene i gårsdagens IMP turnering så jeg slenger det på her i stedet: