Avansert søk


Jon ble årets spiller

Jon vant årsbarometeret.

Han vant sommerbridgen også, så ingen tvil om hvem som har vært den beste spilleren i klubben i år.

Alle resultater fra årsbarometeret finner du under fanen resultater.

Årets spiller 2012.

Tre ganger Norge i senior på BBO


 i morgen torsdag

SPILLING ONSDAG 2. JANUAR

Det blir vanlig spilling Onsdag 2.Januar.

Sykt utspill!!


 I spillet under fikk alle tolv eller tretten stikk. Espen Lindqvist fikk bare elleve og da må vel han være veldig dårlig? Det er Petter Haram som har sendt meg en mail som forteller at Norge fikk ruter fem (!!) i utspill. Den gikk til liten, tier og ess. Espen prøvde både kløver mot kongen og tre ganger hjerter til stjeling, men da ingenting av det gikk bra skjønner du helt sikkert hva som skjedde siden Espen har ruter 9 på hånda.


Kamper avgjøres på 5-trinnet


og jeg har vanskelig for å se at de norske kan kritiseres for noen av sine aksjoner. Espen var på vei på slem, men stoppet for beit i 5hj siden motparten rakk å sette opp sparstikket sitt før ruteren var etablert til avkast. Nils tok tyren ved hornet og meldte over Exclusion Blackwood. For det første kunne 5sp stå, for det andre kunne det være en god stamp og for det tredje kunne spanjolene neppe svare rett etter innmelding over 5kl. Uansett 12 IMP ut for oss.

Husk Årsmøte

 

Husk årsmøte i morgen.

Det blir som vanlig deilige snitter og kaffe.

NB. Du trenger ikke makker for å komme, for vi spiller singelturnering hvis det passer, hvis ikke blir det vanlig med trukkene makkere

 

FESTIVALPROGRAMMET i FREDRIKSTAD


Jeg har ikke studert dette nøye før jeg skulle melde meg på selv, men da "oppdager" jeg følgende. 

  • NM Veteran går samtidig med NM lag
      
  • NM Damer går samtidig med NM lag

 

Hvis det er to klasser i bridge som ikke er særlig påvirket av nedgangen i antall deltakere, så er det veteran og damer. I fjor stilte det hhv. 77 par og 44 par i disse to klassene. Både damene og seniorene ønsker forståelig nok sine egne mesterskap, så dette vil slå dramatisk ut på deltakelsen i det som jeg trodde skulle være hovedturneringa under Festivalen, nemlig lagturneringa. 121 par er tross alt 60 potensielle påmeldinger . Alle ville selvsagt ikke stilt i lag i stedet, men helt sikkert mange.

Dette er det selvsagt for seint å komme med innvendinger til nå, men et viktig punkt å ta med når programmet og deltakelsen i de ulike turneringene skal evalueres. 




Vinnerne av NM lag 2013

 

KLUBBMESTERSKAPET

Klubbmesterskapet starter tirsdag den 15.

Mesterskapet går over 6 kvelder.

Du må ha spilt minst 5 ganger for at det skal telle i sammendraget, og 4 av disse kveldene må være med samme makker.

Det blir barometer spilling med vanlig vinpremie hver kveld.

Hvorfor, Boye Brogeland, hvorfor?


Når elevene mine på skolen har vært slemme, prøver jeg alltid å spørre "Hvorfor?" før jeg kjefter eller finner andre passende straffereaksjoner. Ofte har det skjedd noe i forkant ellers har de en betimelig forklaring på sin handling. 
Før jeg korsfester Boye og nagler han fast, skal han få sjansen til å argumentere for hvorfor han ikke spilte ut kløver fra Dxxx mot 4sp. Singeltrumf-honnør har han da aldri startet med før i sin bridgekarriære?




Ikke misforstå, Boye. Som jeg har sagt før blir vi ikke sinna, bare så innmari skuffet!

Årsmøte 2013

Årsmøte ble arrangert på samme måte som tidligere år med kaffe og deilige snitter.

Ivar leste årsberetningen

.Her kom det frem at det hadde vært en aktiv sesong, men at det er ønskelig at flere av medlemmene finner seg en makker å møter opp på spillekveldene

Det vil nå bli laget ut en liste på hjemmesiden over medlemmer som er ledig.

Desverre viste regnskapet et underskudd på kr 32.932,47.

Dette skyldes først å fremst stor nedgang på spillekveldene(spesielt juli mnd.), kurs og utstyr.

Det ble da bestemt at vi kutter ut sommerbridgen i Juli mnd.

Vicky var den spilleren som markerte seg best i turneringer utenbys.

Beste resultat var å VINNE NM i lag for damer. FANTASTISK

Jon ble beste spiller på klubbkveldene med å vinne årsbarometeret og sommerbridgen.

Årsmøte betemte å beholde samme medlemskontigent som tidligere år, KR 400,-

AASE ØNSKER AT VI BETALER INN KONTIGENTEN INNEN TIRSDAG. 15 JANUAR TIL KONTO NR 2655.07.20832