Avansert søk


Tove Haugen og Roger Træet vann Maibridgen suverent!

40 par, god stemning og berre blide fjes!  

Ny nyhetsartikkel sommarbridge den 29 mai

Torleif hagen og Jon Urke vant i kveld 

Ny nyhetsartikke lsommarbridge

 Torsdag 5 juni blir det ingen spilling. Vi møtes igjen den 12 juni.

Jan Aasen takker for seg


Rett etter tinget sendte jeg en mail til Jan Aasen der han fikk muligheten til å komme med de kommentarer han ønsket. Jeg hadde noen konkrete spørsmål til han, men gjorde det klart at han svarte på akkurat det han følte var riktig. I dag fikk jeg mailen som jeg refererer i sin helhet under. Denne gangen lar jeg den stå uten en hale fra meg, men benytter anledningen til å takke Jan for hans lange tjeneste for norsk bridge.

________________________________________________________________________________

Takk for meg


Som jeg meddelte i brev til kretsene etter at valgkomiteens innstilling var offentliggjort, ønsket jeg å fortsette som president i to år til og stilte meg til disposisjon. Jeg hadde lyst og var motivert til å fortsette for å gjennomføre EM-prosjektet og handlingsplanen vedtatt på bridgetinget. Jeg var også NBFs kandidat til styret i det europeiske bridgeforbundet (EBL) på generalforsamlingen nå i slutten av juni. EM i Tromsø er det største prosjektet i NBFs historie. Min mening er at kontinuitet ville vært det beste utgangspunktet for å gjennomføre EM-prosjektet, også for å få på plass den resterende delen av finansieringen og få mest mulig effekt av EM til å videreutvikle bridgeforbundets organisasjon og tilbud.

 Jeg har vært så heldig å få være tillitsvalgt i NBF sentralt siden 1988 (med et avbrekk i perioden 2004 til 2008), hvorav 14 av årene som president. I disse 22 årene har jeg møtt mange flotte mennesker og hatt opplevelser jeg ikke ellers ville hatt. Det har vært mye arbeid med oppturer og nedturer, men absolutt verdt bruken av tid på NBF. Men nå er det slutt for meg i ledelsen av NBF.

 Tilbakemeldingene fra det nyvalgte styret og det at jeg ikke ble gjenvalget på Bridgetinget, gjør at uten støtte i eget forbund vurderer jeg det som urealistisk å oppnå tilstrekkelig støtte blant de europeiske bridgeforbundene til å bli valgt inn i EBLs styre. Derfor har jeg meddelt EBL at jeg trekker mitt kandidatur til styret i EBL.

 Jeg vil få takke alle som har støttet meg alle disse årene. Jeg har også satt stor pris på de hyggelige tilbakemeldingene til meg i perioden fram mot bridgetinget og i etterkant. Jeg ønsker dere lykke til videre og takk for meg.


Med vennlig hilsen

Jan Aasen

Seier på etterskudd

Det er alltid moro å slå Blommenholm i lagkamp. Det skjedde i år for andre gang på rad. Feil vinner ble utropt rett etter kampen, også det for andre gang på rad! Men når enden er god…
 
Det var Asker 4 som dro lasset for Asker denne gang. Her spilte Bergmann-Lingjerde og Aarøe - Andresen. I mangel av spill fra mesterhånd, tar vi med kveldens aller siste spill fra bord 1.
 
30           A9753 
Øst         65
Ingen      Q82
                J104
KJ4                       Q6
AQ                         J73 
AK3                       J65
Q9653                  AK872 
                1082
                 K109842 
                 10974
                  --- 
 
Asker satt Øst-Vest og Øst hadde til en syltynn kløveråpning. Syd hoppet inn med 2 hjerter, og Vest som visste om minst 4 kløver hos makker og hjerter konge riktig plassert (?), hoppet videre til 6 kløver!
 
12 stikk rullet hjem, og 11 IMPs til the good guys.

OF

Det var Bernt-Ivar i Øst og Olav i Vest. (Redaktørens anmerkning).  

Personlig sponsoravtale inngått


Jeg er ansatt i NBF og fikk velge mellom knapper og glansbilder i lønn. Derfor er jeg på en måte lojalitetsbundet til forbundet sine hovedsponsorer, men jeg håper generalsekretæren ser gjennom fingrene.



Jan Tore Berg er en glimrende kortspiller og en særdeles hyggelig fyr. Derfor ble jeg glad da vi fant ut at vi skulle spille NM lag sammen for "Team ABAX". Jan Tore har en sentral plass i firmaet, et frima som omsetter for mange hundre millioner.

"Jeg regner med du sponser meg når vi bruker firmaet ditt som lagnavn, Jan Tore?", sier jeg høflig.

"Det er ikke noe problem, " svarer han kjapt. "Hvor mange kulepenner trenger du?"

Før jeg rekker å svare fortsetter han. "Mister du begge, kan du få flere. I ABAX sparer vi ikke på noe!"



Tusen takk, min gode venn!

Seier på etterskudd

I lagkampen mot Blommenholm fikk øst-vest-paret på Askers førstelag inn en fin 6 kløver i aller siste spill . Det fikk de (som eneste par) til med gode meldinger samt at 1kløver åpning viser 4-kort i farven. (Kanskje er det ikke så lurt med 5-kort major åpninger?) Spillet er referert her>>>