Avansert søk


Ny nyhetsartikke lsommarbridge

 Torsdag 5 juni blir det ingen spilling. Vi møtes igjen den 12 juni.

Seier på etterskudd

Det er alltid moro å slå Blommenholm i lagkamp. Det skjedde i år for andre gang på rad. Feil vinner ble utropt rett etter kampen, også det for andre gang på rad! Men når enden er god…
 
Det var Asker 4 som dro lasset for Asker denne gang. Her spilte Bergmann-Lingjerde og Aarøe - Andresen. I mangel av spill fra mesterhånd, tar vi med kveldens aller siste spill fra bord 1.
 
30           A9753 
Øst         65
Ingen      Q82
                J104
KJ4                       Q6
AQ                         J73 
AK3                       J65
Q9653                  AK872 
                1082
                 K109842 
                 10974
                  --- 
 
Asker satt Øst-Vest og Øst hadde til en syltynn kløveråpning. Syd hoppet inn med 2 hjerter, og Vest som visste om minst 4 kløver hos makker og hjerter konge riktig plassert (?), hoppet videre til 6 kløver!
 
12 stikk rullet hjem, og 11 IMPs til the good guys.

OF

Det var Bernt-Ivar i Øst og Olav i Vest. (Redaktørens anmerkning).  

NBF

Seier på etterskudd

I lagkampen mot Blommenholm fikk øst-vest-paret på Askers førstelag inn en fin 6 kløver i aller siste spill . Det fikk de (som eneste par) til med gode meldinger samt at 1kløver åpning viser 4-kort i farven. (Kanskje er det ikke så lurt med 5-kort major åpninger?) Spillet er referert her>>>

Asker og Bærums-mesterskapet

Mesterskapet ble avviklet i Blommenholms regi over fire tirsdager. Asle Lütken og Eivind Sethov ble mestere. Men Svein Magne Granheim og Harald Skretting fikk en flott tredjeplass.  På bildet fra venstre: 2. premie John Kåre Schjelderupsen/Jonny Hansen Bridgekameratene/Topbridge,1. premie Asle Lütken/Eivind Sethov BBK, 3. premie Svein Magne Granheim/Harald Skretting Asker.

For fullstendig liste se her>>>

Alf Sverre nominert til årets bridgeildsjel!

Alf Sverre er meget fortjent nominert til årets bridgeildsjel. Dette er en æresbevisning som tildeles folk som gjennom en årrekke har gjort en stor innsats i sitt nærmiljø.

Kriterier for og informasjon om utvelgelsen finner du her, og her finner du presentasjon av finalistene. Det er ingen tvil om at Alf Sverre i høyeste grad har fortjent en slik utmerkelse.

For å stemme på ham klikker du deg inn HER. Vi oppforder alle til å avgi sin stemme! Stemme må avgis før 15. juli.

Vi klipper fra nominasjonen:

Jeg vil hermed nominere Alf Sverre Thompson, Flekkefjord Bridgeklubb, som årets ildsjel. Alf Sverre har i mange år organisert det meste av det som skjer innen bridge i Flekkefjord og Dalaneregionen.
Han er på samtlige klubbkvelder som turneringsleder og organisator.(har ikke hatt fravær på noen klubbkvelder som jeg vet de siste 20 år).Han fører statistikk og regnskap for alle turneringer i klubbens regi
.

Han er også ildsjel for Dalanebridgen. Han er innkjøpssjef,premieadministrator og oppvaskhjelp,kort sagt han er alt innen Flekkefjordbridgen. Han har vært æresmedlem av klubben siden 2008.

Ny nyhetsartikkel

Femund Bridgefestival 24.5.2014

Lag fra R/L bestående av Roy og Olav, Jimmy og Børre deltok og gjorde det svært bra, de ble nr. 3 av 16 lag. Meget bra, gratulerer.

1. Bartnes- Andersbakken-Buer-Holmbakken, 128,88

2. Eide-Lomsdalen-Eide-Ellingsen, 123,34

3. Brakalsvålet-Engen-Utsi-Hummel, 101,03

Velkommen til Norsk Bridge Presses blogg!


 

Norsk Bridge Presse ( NBP) er en faglig sammenslutning av norske bridgeskribenter. Alle som skriver om bridge i aviser, tidskrifter, bøker, på TV, internett eller i andre publikasjoner, kan bli medlemmer. Vi har også åpnet for at personer med interesse for bridgejournalistikk men som ikke nødvendigvis publiserer bridgestoff, kan bli medlemmer. Medlemskapet koster kr 200 pr år. Organisasjonen vår har som formål å arbeide for å bedre medlemmenes vilkår og arbeidsforhold, få større forståelse i aviser og andre publikasjoner for bridgens betydning som nyhets- og underholdningsstoff, samt å skape større interesse for bridgestoff generelt.