Avansert søk


Sognefjellsmeisterskapen på Skjolden søndag 18. mai kl 11:00. Påmelding til Jan Frode

 

  NB ! Bruk inngangen på nedre parkering på Fjordstova. Me spelar i salen. Konfirmasjon oppe.aPåmelde frå Sogn: JFB & LSB, HHK & Marius, Jon & Arve B, Rune & NFF  ,M agnar& Olav , - Kl 1700 fredag ettermiddag er det fortsatt berre 4 par frå Sogn som vil spele, førespurnader sendt ut til Sogndal og, liten respons..... Dølene er pr no 7 par.

Ser ut til å bli 5+7 par . 17/5 kl 19:30


6 bord: 11 rundar a 4 spel. 250kr inkl mat og kaffi.

 

 

 

Landslaget til Ungarn på torsdag

Landslaget til Ungarn på torsdag

 

Det er nå under to måneder til EM i Kroatia starter og som et ledd i forberedelsene skal 2/3 av landslaget til Ungarn for å spille en sterk lagturnering mot gode europeiske lag. 
HER ER HJEMMESIDEN TIL ARRANGØREN, og det ser ut som flere kamper går på BBO. (Du må rulle nedover for å finne spilleprogrammet. Bildene er fra forrige turnering i Ungarn der Team JT Berg vant)

Norge stiller med Terje Lie - Nils Kvangraven og Thomas Charlsen - Thor Erik Hoftaniska. Boye spiller ikke denne gangen. Han er hjemme og skifter bleier på babyen. Om Silla er det for å hjelpe til, har jeg ikke fått bekreftet. Allan Livgård og Terje Aa spiller med et nederlandsk par.
Nils har lovet meg bilder og spill, pluss at jeg håper Norge blir mye vist på BBO. Er de i teten, får vi sikker det ønsket oppfylt.


 


MELDEDUELLEN FINNER DU HER

 

11 stikk på Thomas

Jeg hadde gleden av å spille med Thomas på tirsdag. Thomas gikk kurs i fjorhøst, og har vist seg å ha et fint talent for spillet. I spillet under hadde vi havnet i 1nt, og Thomas var spillefører i syd. Ut kommer liten hjerter fra vest

En laaang fotballsesong er heldigvis over

 

 

 

For meg som ManUtd supporter er jeg glad for det og kan drukne sorgene med bridge.....

For i dag var var det 5,5 bord som spilte kort. Det er noen lokale medlemmer som mangler, bl.a PJ som er på jentebesøk i det store utland. Fikk forresten en melding av han idag, det sto; "Bridge er som sex; Enten trenger man en god partner eller en god hånd" Vel...vet ikke om det var tilfeldig den meldingen kom i dag, men jeg lar sitatet tale for seg selv...over til bridgen.

J. Eidissen spilte med Arna og kom på 3 plass. Ola og Olav fra Sølvknekt havnet på plassen foran, mens Vetle og Morten T. vant stort. Grattis til alle!

Jeg må si det alltid er mye armer og bein når Vetle er ved bordet (og utenfor) men alltid med et glis om munnen, spesielt når det går så bra som i dag. Men litt god bridge er det jo innimellom, her kommer to spill der det gjelder å lytte på motpartens meldinger og missbruke det til ditt beste;

 

 

 

 

Tre nøtter for makkerskapet

Et drevent makkerskap ønsker å få kontroll over meldingene i de tre spillene jeg har vist videre i saken. Her har jeg ingen fasit, men tar gjerne inn innspill. Spillene kan også være fint utgangspunkt for makkerskapet; vil vi være i slem i de to første spillene her og hva slags sluttkontrakt ønsker dere å være i i det siste?

Arild Rydh i bedriftsmesterskapet

Arild imponerte med fin spilleføring i 6NT. Så bra at spillet er gjengitt på forbundets hjemmeside. For å se spillet og mere info om bedriftsmesterskapet klikk her>>>

Mandag 12.05.14

 Seier til Inger Opsund og Thor Kjennbakken i kveld. Vi gratulerer.

Tonny og Jens med over 70% score 1.kveld i Vårturneringa 12.05.14!

Ein spelesugen direktør drog assistenten med til fin 2.plass! 

Resultat Sommerbridge 13 Mai

En liten nedgang denne gang. 12,5 bord er fortsatt akseptabelt, men vi håper på at det blir stabilisert rundt 15 bord. Niels Christian og Kolbjørn var tilbake i vinnermodus, og det at Rolf Normann og Tore tapte i siste runde, ble seieren ganske klart. Bak vinnerene var plassene 2-5 close race. Nevnte Rolf og Tore klarte 2 plassen. Frode og Lars Erik fikk sin 2, 3 plass på rad. Våre nye fra Ås Gunn Magni  og Torbjørn 4 plass. Jan S. og Bjarne, samt far og sønn Jansen var heller ikke langt bak.

Selv var jeg meget selv kritisk til et spill i siste runde.

Jeg sitter med;  Sp: -, Hj: A K x x, Ru: A 10 x x og Kl: A Q 8 x x

Motstander til høyre for meg åpner i en 15-17 NT. Mitt første valg er nå å doble. Motstander til venstre redobler og min makker melder 2 ruter, som er overføring til hjerter. Hva melder jeg nå? Makker kan jo ikke ha noe særlig poeng, men tross alt 5 hjerter. Jeg hopper til 3 hjerter, som må bety har du noe som helst løft til 4 hjerter. 3 spar fra spiller til venstre og makker dobler, som jeg lar stå. Skal jo ta 2 beit i lik sone, men dårlig motspill fra undertegnede medførte at kontrakten føy hjem.

Jeg burde nå vite at min makker hadde 5 hjerter og 4 spar. Altså maks  4 kort i minor. Det kan da ikke være mange tapere. Jeg burde ha sagt 4 hjerter, eller i beste fall 5 hjerter. Makker kan da løfte til 6 med singel ruter.

Slik som kortene satt var det 13 stikk i hjerter med fint spill. Makker hadde Sp: Q x x x, Hj: x x x x x. Kl: 10 9 x, ruter x. Grandåpner hadde selvfølgelig K J x x i kløver, og den blir dobbeltfisket.