Avansert søk


Klubbmesterskapet 2014

nm_monrad2010_043.JPG25 par deltok i siste spillekveld av Klubbmesterskapet 2014. Turneringa spilles som monrad. Vinnere ble Gunnar Harr - Stig Arne Iversen foran Almar Olsen - Rolf Lehn på andre og Olav Bang - Georg Ellingsen på tredje.

Resultater og spill her. Sammenlagtstilling her.

Klubbmestere 2014 i Sortland BK ble Gunnar Harr - Stig Arne Iversen foran Almar Olsen - Rolf Lehn på andre og Håkon Arild Bergsrud - Olav Ellingsen på tredje.

 

Ny nyhetsartikkel

1 Amund - Alf P. : 104
2 Tommy - Øystein : 90
3 Jorunn - Knut : 88
4 Jon - Rolf : 87
5 Jonny - Pål : 83
6 Dagfinn - Ole : 80
7 Johan - Kjell : 73
8 Olav - Erlend : 67

Sommerbridge 2014

Sommerbridgen spilles hver tirsdag i Mai, Juni, Juli og August på Tusenhjemmet Bodø

Rena BK 80 år

På Rena BK's 80-års jubileumsfest, ble Einar Bergeløkken tildelt NBF,s Fortjenestemerke. Han ble også , sammen med Eivind Larsen utnevnt til Æresmedlemmer i klubben.

NBFs fortjenstmerke tildelt Einar Bergeløkken

NBFs fortjenstmerke tildelt Einar Bergeløkken

Einar Bergeløkken ble i helgen tildelt NBFs fortjenstmerke.

Husk kretstinget onsdag 30. april kl. 1800

Årets kretsing avholdes på Bridgesenter Vest, Onsdag 30. april kl: 1800.

Ønsker du å få tilsendt kretstingpapirene, send en mail til MEG

Spilling 1. mai


Vi holder åpent 1. mai.

kl: 1100 - 1500: Formiddagsbridge (ingen gjennomgang av spill)
kl: 1800 - 2200: Kveldsbridge

Vi ønsker alle hjertelig velkommen.

 

Generalsekretæren bør IKKE på landslaget, sier han selv

Generalsekretæren bør IKKE på landslaget, sier han selv

 

God dag Snorre!

 
Ser på live.bridge at du antyder at undertegnede bør vurderes for en plass på landslaget.
Jeg takker ærbødigst for tillitten, men kan umiddelbart fastslå (som du for øvrig allerede har fastslått selv) at det bør jeg absolutt ikke!

 
Resultatene fra første dag i Bedriftsmesterskapet viser vel heller hvorfor bridge med god makker og heldige valg (samt ditto uflaks / feil fra motparten) kan være så utrolig gøy! Søndag var det ikke like morsomt å spille bridge, da var det på alle måter tilbake til normaltilstand og hverdagen for undertegnede.

Vil for øvrig benytte anledningen til å gratulere vinnerne fra Norsk Fiskerinæring / Eidsvoll Mote, og å takke alle de hyggelige deltagerne og arrangørene under kyndig ledelse av Sigmund Bakke for en på alle måter flott gjennomført turnering!

 

                                 Vinnerne Olav Lomsdalen, Kjell Otto Kopstad, Jorunn Feness og Thorvald Tande.

 

Bedriftsmesterskapet er en sosial, uformell og hyggelig lagturnering som absolutt kan anbefales for alle, uansett nivå. Sammen med Utvalg for Turneringsvirksomhet vil vi nå vurdere hva vi kan gjøre for å øke deltagelsen neste år, enten på Fagernes eller et annet hyggelig arrangementssted.


RESULTATER BEDRIFTSMESTERSKAPET

 

Gode forslag mottas med takk – vi sees vel i neste års Bedriftsmesterskap?!

 

Med vennlig hilsen

Knut S. Brinchman

 

Bergen Akademisk klar for lagfinalen


 

 

 

 

Av Kåre Bogø

  
Hei Snorre...


I går var vi og spilte 6rundekamp mot Bergen Akademisk.  Laget vårt besto av: Olav Ellestad-Jo Arne Ovesen, Siv Thoresen og undertegnede.
BAK stilte med SO Høyland, Christian Bakke, Tor Bakke og Magne Eide, (Jim Høyland er femte mann på laget).

Halvveis så leda de 81-40 etter en halvrunde med for mange feil av oss. I andre halvrunde ble det jevnere, Etter 40 spill stod det 130-93 til bergenserene.
Verdt å få med seg at dette Bergenslaget har vunnet 24 cupkamper på rad, (Tor Bakke, Magne Eide, SO Høyland).

For stortalentet Christian Bakke er dette den første lagfinalen, men definitivt ikke den siste.
Christian fikk vist fram sitt store talent også i går, og det er liten tvil at han kommer til å hevde seg på toppnivået i norsk bridge.
Legger ved et bilde av de glade vinnere her. 
  

 
                                                   Christian Bakke - Tor Bakke  Magne Eide - Sven Olai Høyland


___________________________________________________________________________________________________