Avansert søk


Vårcupen vunnet av Harald og Einar

 

De vant med god margin. I B-gruppen beholdt Tor Leik og Fredrik sin ledelse selv om det røynet på litt mot slutten.

Pl NAVN SUM % 24.4 10.4 3.4
1 Harald Bergmann - E Størkersen/T.Lingjerde 174,9 58,8   59,3 56,8
2 Per Lunde-Per Brekke/Sven Erik Andresen 168,4 51,9   61,3 55,2
3 Olav Førde-B I Amundsen/P.Jaksland 164,2 57,9   45,6 60,7
4 Tom Gabrielsen - Thoralf B. Olsen 160,8 60,1   43,6 57,1
5 Harald Skretting-L.Urholt/A.Aarø 159,1 56,1   50,1 52,9
  B-gruppen:        
1 Tor Leik Feragen - Fredrik Borchsenius 158,6  .     40,7 57,1 60,8
2 Zoja Milvang - Karen Valen 157,1 46,4   53,9 56,8
3 Anne Årstad - Cecilie Winsnes 152,7 54,9   51,3 46,5
4 Arne Skorpen-Rolf Stigum/Bjørn Nygård 148,8 49,9   50,6 48,3
5 Audun Røneid-Heidi Røneid/Anders Aarø 147,6 56,6   54,3 36,7

For komplett sammenlagtstilling trykk "Les mere..."

 

Sommeren 2014

Første kveld av Mot sommer ble vunnet av Kurt Ove og Torgrim, med Ann Karin og Helge på andre plass.

Ny nyhetsartikkel

 

Rælingen bridgeklubb avsluttet sesongen 2013 / 2014  i går torsdag 24 april på tradisjonell vis med en ordentlig hyggekveld med deilige smørbrød  - karbonader og reker - litt godt drikke , noen få gode historier og spilling med trekking av makker ( for de aller fleste ) og en litt forkortet spillekveld.

Fremmøtet denne gang gang var rekordstort  - hele 32 medlemmer/faste spiller hadde tatt turen til Tajetun denne kvelden. Bjørn takket for innsatsen i en sesong som  for vår klubb har vært særdeles vellykket med i gjennomsnitt ca 7 bord pr spillekveld . Leif og Roger ble hedret som årets klubbmester og fikkk overrakt hver sin flotte statuett .  Roger ble  også overrakt hjerternålen med krans og Kjell fikk ruternålen med krans.

Selve spillingen ble denne gang vunnet av den for kvelden nye parkombinasjon Leif og Steinar tre poeng foran Dagfinn og Bjarne og med Arvid og Arild på bronseplass. Arne har denne gang ikke rapportert kvelden på ruter og den fullstendige resultatlisten vil derfor kommme som egen nyhetssak litt senere.

Da er det bare å si vel blåst for denne sesongen . Vi håper og drømmer om å komme minst like sterkt tilbake til høsten og anbefaler absolutt klubben for bridgespillere som vil kombinere god spilling med godt miljø og god atmsosfære.

Nettredaktøren vil som i fjor følge med på sommerbridgeresultatene og vil kunngjøre gode og brukbare plasseringer for medlemmer av klubben med ca oppdatering en gang ukentlig. Alle ønskes en riktig god sommer og anbefales å holde kortstokken varm ved ved leilghet å delta i sommerbridgeaktiviteter.

 

 

Den første sommerkvelden....

...kunne være et lystig lag for mange personer. Nå var spilleværet perfekt for bridge, men våre egne medlemmer sviktet så vi ble bare 4 bord. Inkludert i dette var det også utenbysfolk.

Jeg hadde den store gleden av å spille med Ivar, det var svært så interesant og morro, men selv om vi scoret over 60% klarte vi ikke på ta Seljordingene Jan Thunberg og Vetle Skori. De ledet da også med mye når det nærmet seg slutten og de kolapset aldeles ikke. (bill mrk: Odd)

Men dette var bare første kveld av 17(tror jeg) i turneringen, så vi skal nok ta de


Vi ses neste mandag !

TopBridge BC 28.april og i hele mai

TopBridge BC utvider sesongen. 28. april og alle mandager i mai, spiller vi Imps Across The Field. Dere må dermed ikke stille komplett lag hver gang. (MEN, det er hyggelig om alle stiller :) )

Vi kårer sammenlagtvinner, må spille 4 av 5 kvelder. Stand in ok. Må et par melde forfall en av kveldene, får paret 50 %. Påmelding ved oppmøte. Vi sees!

Lavazza ble for sterke for Erichsen i Spring Foursome

Lavazza ble for sterke for Erichsen i Spring Foursome

Det italienske laget var rett og slett bedre enn de norske i den BBO viste 32 spillskampen i kvartfinalen. Gode lag er heldige og når de norske i tillegg gjorde et par dyre feil ble det seier 69-29 til Lavazza. Lag Erichsen skulle gjort VELDIG mye rett for å ta igjen de 40 IMP'ene. I skrivende stund er ikke resultatet fra DeButton sin kamp lagt ut, men du finner det sikkert her i løpet av kvelden.

Når jeg sier at et tap med 40 IMP er mye, så er det en sannhet med modifikasjoner. Flytt sparkongen i spillet under, og Norge vinner 10 istedet for å tape 15, en kanskje unødvendig dobling av 5hj til tross. Det er 25 av de nødvendige 40. Espen Erichsen hadde et svært dårlig motspill mot 5kl som kosta 12 IMP og vips så er det jevnt.




Her var det utspillerne like gode. Både Steffen og Bocchi fant det drepende ruterutspillet. Denne gangen var det uheldig å spille overføring etter 1kl-åpning, for fra nord er 6sp ubeitelig,




Litt heldig var Norge også. Denne slemmen står på å løse både hjerteren og kløveren uten taper. Det gikk fint og en slemsving til oss.




HER ER ANDRE NYHETER FRA HELGA

Ny nyhetsartikkel

Her følger resultatlisten fra spillingen i årets sesongavslutning :

 

 

Slette/legge inn ekstra kort

Mens vi venter på KM lag

Steinar og Helge Egil vant på tirsdag, og kom også på en meget pen 26. plass i simultanturneringa, blant 254 andre par. Ikke dårlig! Resultatene fra simutlanturneringa finner du HER.

Til KM for lag er det påmeldt 8 lag, og dette skal være bedre enn på lenge. Veldig bra! Hvis vi skal peke ut noen favoritt i feltet vil vel de fleste være enige om at to ganger Sandkjernan i firspann med Borgar og Eivind fra Tynset BK nok vil sparke godt fra seg. Spennende blir det uansett. På eget lag har det blitt noen omveltninger, og stakkars Jon må spille med far sin; skal tro om Jon holder ham i ørene, nok til at laget får signert inn et overstikk i et par delkontrakter.

Kretstinget blir spennende, ikke minst å høre hvordan kretsen ser for seg rekruttsatsninga si fremover. Rena har gjort en kjempejobb med 11 nye medlemmer, kanskje disse har noen gode tips på veien?

Hva slags turneringstilbud kretsen skal ha for kommende sesong blir også interessant, og ikke minst hvordan kretsen ser for seg å få opp deltagerantallet i de forskjellige mesterskapene de arrangerer.

Mandag 05.05.14

 Seier til Lise Klev og Ingebjørg Berger i kveld. Vi gratulerer.