Avansert søk


Hei til dere alle.

Martin Ulla Såvnet stille inn i går 22 April .Har var med fra starten i Haramsøy bk.

Resultat fra Bridgetur til Side

 

Tor Bjørn og Reidar vant Side Lørdag 10.mai

Robert og Reidar vant Side Fredag 9.mai 

Elin og Tor Bjørn vant side Torsdag 8.mai

Sigbjørn og Tor Bjørn vant Side Onsdag 7.mai 

Sigbjørn og Kjell-Tore vant Side Tirsdag 6.mai

Erling og Henry vant Side Mandag 5.mai

Harry og Olav vant side Søndag 4.mai

Erling og Reidar vant Side Lørdag 3.mai

 

 

 

 

 

 

2. kveld i vårcupen

Det ble funnet en feil i siste runde og dermed vant Liv og Thorstein tirsdagens spilling. De 3 beste ble:

1    4   20,3 *  62,5  Thorstein M. Buserud - Liv Berit Pedersen
2 2 13,5 * 58,3 Fredrik Korsen - Halvor Haug '
9 13,5 * 58,3 Nils-Otto Eliassen - Kjell Gunnar Svendsen

Kvelden spilling var også en del av NBF simultanturnering. 202 par deltok og klubben fikk følgene plasser:

10   K9   542,2 *  61,8  Nils-Otto Eliassen - Kjell Gunnar Svendsen
79 K6 106,0 * 52,3 Per Erik Johnsrud - Torild Johnsrud
86 K10 81,8 * 51,8 Ola Harald Moen - Henry Hansen
98 K8 43,4 * 50,9 Svein Elserud - John Arnesen
105 K3 20,4 50,4 Svein Aasum - Ole Johan Eliassen
129 K4 -83,1 * 48,2 Thorstein M. Buserud - Liv Berit Pedersen
136 K2 -107,4 * 47,7 Fredrik Korsen - Halvor Haug
165 K7 -289,1 * 43,7 Bodil Krogh - Erik Hagen
169 K5 -317,0 * 43,1 Runa Rambøl Bye - Karin Halvorsen

Resultatlsta finner du her.

 

 

 

 

 

 

Ungdommen vant Trondheim Cup

Ungdommen vant Trondheim Cup

 

Tredje og åttendeplass i Sør-Afrika

Begge de norske i A-finalen. Selv om det ble bare en medalje, er det fint å se at norske par hevder seg i utlandet. Gratulerer til Leif Erik og Tolle Stabell med bronse.

______________________________________________________________________________________

Erichsen mot Lavazza i kvartfinalen i Spring Four.

Erichsen med Espen Erichsen - Erlend Skjetne og Erik Berg - Steffen Simonsen knuste Hauge i Runde 6. "Belønningen" var kvartfinale mot det førsteseedet Lavazza. 
DEN FØLGER DU HER. Jeg kommer tilbake med spill derfra. Lag DeButton med blant annet Thor Erik og Thomas er også med enda. Bra norsk innsats!!

______________________________________________________________________________________

Alle fire norske er med i SpringFour enda.
   
men nå har alle lagene et tap.. Det er nå to ubeseirede lag igjen og de møtes i sjette runde. Lag med et tap spiller med kniven på strupen. 
HER ER OPPSETTET FOR SJETTE RUNDE

________________________________________________________________________________________

  TRONDHEIM CUP LAG - LIVE

En aldri så liten overraskelse i lagturneringa når "OPP OG NED" leda fra start til mål. Gratulerer til Stein Bjerkset - Asgeir Langen og Ola Melå - Pål Nilsgård.  Landslaget og landslagstroppen med Kvangraven - Lie - Livgård og Terje Aa spurta bra og ble andre. Lag Høyland på tredje. 
Resultater i linken over.




FOTO: Nils Kvangraven.

  
_______________________________________________________________________________

Det er ingenting som er mer gledelig enn at ungdommen overtar hegemoniet i bridge. Når jentene i tillegg melder seg på og vinner de største og tøffeste parturneringene våre, er det kjempebra. I Trondheim var det over 50% guttunger (og ei jente på toppen) blant de ti beste. Det liker vi!!

Danske Maria Dam Mortensen og Kristoffer Hegge vant en soleklar seier!!

RESULTATER
 
SPRINGFOUR i England spilles i helga. Finale på tirsdag, tror jeg HER ER DELTAKERLISTEN

Etter tre runder i England (søndag morgen), er det åtte ubeseirede lag, tre av dem med norske spillere. Gillis får en tøff kamp mot Lavazza, men skal en vinne må en slå alle lagene. Denne turneringa er slik at alle lag har to liv. De kan tape en kamp, men enda ikke være utslått. Når det andre tapet kommer, er det takk og farvel. Både Hauge, Erichsen og DeButton er med enda. Finaler starter i morgen (mandag), men overføring på BBO.
___________________________________________________________


 

Jeg stakk innom Bridgehuset i Trondheim et liten time ut i spillinga. Verken form eller humør var spesielt god på grunn av tapet i 6.runde kvelden før. Jeg mener Kristiansand hadde Heimdal på kroken, men noen personlige feil på slutten skøyt oss selv i foten. Underveis hadde vi også flere sjanser til å score de nødvendige IMP'ene, og du kan jo se om du kan påvirke resultatene ved å svare på QUIZ'en under.

Jeg bakspilte Geir Helgemo i et spill og tror du ikke han dro fram en kanin fra hatten mens jeg kikka på.

  

                                 Geir Helgemo var spillefører, mens Marcus Scheie måtte bare innse at denne gangen var
                                                                    det han som ble utsatt for en flott spilleføring



  Joakim Sæther i vest hadde ikke noe lett utspill, men valgte kløver 9. Et greit utspill. Hjerter hadde vært ok, men ruter kritisk.

Geir brukte ikke så lang tid på å spille på denne måten. Kløveren stakk han med kongen.  Hjerter ess, hjerter til stjeling, spar til esset (!), hjerter til stjeling, kløver konge og kløver til stjeling. 

Vest likte seg ikke, men prøvde å virke så uanfektet som mulig når han kasta et rødt kort. Geir tok for ruter ess og spilte så spar til vest.

Nå var det ikke mulig å være uanfektet i vest lenger . Verken ruter fra damen eller hjerter til dobbeltrenons hjalp og prisen var -23 poeng.
     
     



                       Her er bordet Geir brukte for å spille hjem tolv stikk i spar, til tross for at sparkappen ikke gikk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Glade Klubbmester

Her ser vi de glade klubbmesterene for 2014, med sjekken fra Inoventio, som sponset premiene i år som i fjor.

Resultater 29. april

1. Amund - Alf P. : 110

2. Johan - Kjell : 99
3. Jonny - Pål : 88
4. Tommy - Øystein : 80
5. Jorunn - Knut : 77
6. Dagfinn - Erlend : 75
7. Einar - Sigbjørn : 74
8. Jon - Rolf : 69

Spill fra 22. april

 Her er et interessant melde- og spilleproblem fra tirsdag 22. april

Blibest Open 1 Mai turneringen - bliBestbridge Larvik 1 mai - resultater

Blibest Open turneringen ble arrangert i Larvik 1 Mai med 20 par på startstreken.

Her er resultatene, og vi gratulerer  Ellen Kjær - Geir Egil Bergheim (BK Sølvknekt) med seieren!

foran Geir Ove Nordnes - Øistein Tronrud (Brevik BK), og på tredje Per Einar Pedersen - Ivar Sandsmark (Kragerø BK).

Det var tett blandt 2-5 plassen og videre nedover listen.

 

Ny nyhetsartikkel

 

Inderøy BK skiftet lokale fra 24.april 2014. Fra da av og nå fremover skal Inderøy BK bruke lokalene til Hylla Vel, da Inderøy samfunnshus etter hvert vil bli revet. De nye lokalene ligger i flotte omgivelser på Røra, nede ved sjøen like før du kommer til Hylla kalkverk. Se på denne linken, så ser du bilde og kart. --> NYTT LOKALE

Sommerbridgen 2014 vil bli slik: Alle torsdager fra 24.april til og med 25.september. Sjekk terminliste. Spillestart kl.18.15 - merk tida! Registrering fra kl.18.00. Startkontingent vil bli som før, kr.50,-

Hver kveld spiller vi 9 runder à 3 spill (totalt 27) eller 7 runder à 4 spill (totalt 28). Dette avhenger av antallet som kommer. Beste fjerdedel får premie sammenlagt. 5 beste kvelder teller i sammendraget. De 5 kveldene må være med ulik makker. Skulle det være mindre enn 3,5 bord, vil høyeste mulige prosentscore justereres til maksimum 65 %.

I løpet av kvelden blir det en kort kaffepause, med muligheter for brød ved siden av. Vi fortsetter med samme tradisjon, og Jorid følger oss til de nye lokalene. Dette er vi glade for. Pris for kaffe med tilbehør er kr.50,- Da drikker du kaffe hele kvelden om ønskelig. I tillegg selger hun brus til kr.25,-

Lokalene ligger pent til nede ved sjøen. God parkering i nærheten. Kortere vei for alle som kommer sørfra, i tillegg er det også 400 meter kortere for dere som kommer fra Steinkjer eller lengre nord.

 

Ønsker alle hjertelig velkommen til trivelige bridgekvelder.

 

Påbygningskurs i Vestfold bridgekrets lørdag og søndag 13. og 14. september 2014 - nærmer seg!

 

Påbygningskurs (basert på spill bridge 1 eller tilsvarende) arrangeres på Nøtterøy videregående skole lørdag og søndag 13. og 14. september - begge dager kl 10-17. Se mer informasjon her!

Kurset er et samarbeid mellom klubbene i Vestfold. Det blir to økter pr dag og en times pause med mat mellom øktene. Hver økt inneholder 1 time teori og 2 timer spilletrening. Siste økt avsluttes med en turnering.

Kurset passer bra for de som har tatt nybegynner kurset og for de som har spilt litt men ønsker lære mer!

Påmeldingsfrist fredag 5. september!

Påmelding via klubben på klubbkveld eller ved telefon/SMS eller sende e-post til:

Bjørg Tvinnereim <bjorgtvinnereim@gmail.com> (mob: 938 29 872)  eller Tor Fevang <fevtor@gmail.com> (mob: 918 62 130).