Avansert søk


Amund og Øystein ble nr. 10 i KM

Amund og Øystein spilte KM i Molde denne helga. Det ble over middels og en hederlig 10. plass mot spillere med til dels mye høyere "rating". Eksempelvis har vinnerne Berset- Kindsbekken til sammen 3836 mesterpoeng. Men i innbyrdes oppgjør i siste runde vant likevel David (med sine 16 mesterpoeng) over Goliat nok en gang.
Resultatene finner du på denne linken

 

 

 

 

 

 

Normann Birkelund og Raymond Jensen vant KM Par.

Normann Birkelund og Raymond Jensen ble kretsmestre for par 2014, og skal representere Salten i NM Par i Lyngdal til høsten.

Komplett resultatliste og spillstensiler finner du her: bridge.no/var/ruter/html/2100/2014-04-05.htm

Klar seier til Harald og Lars i klubbmesterskapet

 

 

Toppoppgjøret mellom Tom Willy og Roger mot Harald og Lars i kveldens første runde ble klart vunnet av sistnevnte par. Siden seilte de i enda sterkere medvind og avsluttet kvelden med 69,9% som avgjorde sammendraget. Svein Magne og Audun F. hadde også en god kveld og rykket opp fra åttende til tredje plass.

I B-klassen var Arne og Rolf  og Per+Per i en særklasse, med førstnevnte par som klare vinnere.

Bildet viser fornøyde vinnere av de to klassene.  Resultatene for de beste ble som vist nedenfor. Det dårligste resultat av fem er fjernet:

 

A-klassen:

Pl Navn Sum % 27.3 20.3 13.3 6.3 27.2
Lars Urholt - Harald Skretting 249,6 69,9 57,8   66,7 55,2
Tom Willy Hoel - Roger Olafsen 230,1 50,3 65,2 57,3 57,3  
Svein Magne Granheim - Audun Follestad 228,2 63,1 54,4 55,3 55,4  
Thorbjørn Willoch - Elias L.Græger 224,7 51,6 55,9   70,6 46,6
Pål Jaksland - Sven Erik Andresen 220,7 57,3 50,4   52,7 60,3
Dag Mangset - Anne Rydning 219,7 43,6 67,9   58,4 49,8

B-klassen:

Arne Skorpen -  Rolf Stigum 226,3 53,7 59,3 64,4 48,9  
Per Lunde - Per Brekke 219,5   49,7 54 52,9 62,9
Fredrik Borchsenius-Tor J Svendsen 194,7   48,8 49,8 51,3 44,8
Solvår Sletten - Hanne Størseth 194,2 49,7 50 51,5   43
Audun Røneid - H.Røneid/J.Meinich 189,4 40,3 45,9 56,4 46,8  
Finn Christensen - Bjørn Braathen 188,3 40   50,1 44,3 53,9

Videre resultater finnes her>>>>

 

 

 

 

Rubbestadneset fekk grisebank av eit velspillende BAK 2 i 5.runde!

Me får sjå det positive, då kan me vera med på MAIBRIDGEN :)

Olav Arve og Aksel vant KM

Olav Arve Høyem og Aksel Hornslien representerte vår klubb i KM med NM-kvalik sist søndag. De var blandt favorittene og gikk helt til topps, dermed skal de også representere vår krets i NM for par senere i sommer.

Flere KM Par / NM Semifinaler

Flere KM Par / NM Semifinaler

 

 

VANDERBILT FRA NATIONALS PÅ BBO


fra onsdag kl 19.00. Da er det 32 lag igjen og sluttspillet starter. Vi får håpe å se Boye, Silla, Thomas og Hoffa på nettet for å sjekke ut at formen er inne. Nå pågår innledende kvalifisering og der er det mer enn 32 gode lag. 

________________________________________________________________________________________________________
  
Så må du se det spillet med overskriften "Et skrivebordsspill fra virkeligheten". Det er av den typer jeg liker å skrive om.

_________________________________________________________________________________________________________

Denne helga spilles de siste KM par og da er mange av plassene til høstens finale i Lyngdal klare. Hver krets får en plass, pluss at  spillerne fra 2.-11.plass i fjorårets finale gir en ekstraplass til sin krets. Så belønnes de krestsene som har størst deltakelse i semifinalene (sett i forhold til medlemstall) pluss at vinnere fra turneringer under Festivalen (damer, junior, veteran, medaljer åpent par) får personlig plass. Nils Kvangraven og Terje Lie har friplass som fjorårets vinnere.

Dette er fine regler og NM Par i september bør bli en flott opplevelse for de heldige som kommer dit. Litt trist at KM par ser mer og mer ut til å bli en eliteturnering og ikke en massemøstring slik det var for et par tiår siden. Lite kan vi gjøre med det.

 

GEIR BREKKA OG TOM ANDERS HØILAND VANT I VEST-AGDER


JOHN SAUR OG RAGNAR DAVIDSEN VANT I NORD-TRØNDELAG.



I Vest-Agder er vi bare 13 par og spiller syv spill mot hvert av de andre parene. Halvveis er Helge og Roald Mæsel best, men det er 39 spill igjen i morgen. Litt lenger nede får du spill fra turneringa etter hvert. Jeg håper også andre som har fine eller morsomme spill fra sine KM, sender meg bilder og/eller noen ord.



  


                                  Kretsformann Karl Olav Hansen, Helge Mæsel, Roy Olsen og Roald Mæsel

 

 

 

 

 

Torbjørn og Anders vant vinterserien

Vinterserien ble avsluttet denne uken.

1. Torbjørn Helgemo - Anders Bolme 682,9  /  2. Per Haltbrekken - Stig Andresen 658,5  /  3. Halldor Barikmo - Kjell Olav Gisnås 648,9  /  4. Arnt Ola Løhre - Randulf Aunan 637,4  /  5. Ola Bjerkan - John Andreassen 606,3  /  Alle de andre kom under middels.

Intrafinesse


Det er ikke så ofte jeg får til slike ting og da håper jeg du bærer over med litt selvskryt.



Snurr   Calle   Martin Jensen
      1kl
pass 1hj dobl pass
1sp 2kl pass pass
2sp dobl pass 3hj
pass pass 3sp pass
pass dobl p.r  
 
  Det kunne se ut som jeg satt med forskjellen på en topp og en bunn når jeg skulle spille 3sp dobla utenfor sonen. Jeg så ikke i farten at 4hj både var mulig å melde og vinne, men en delkontrakt hadde NS helt sikkert. En beit ville være et kjempespill, men 300 så ut som katastrofe.

Det kom ruter fem ut til knekt og dame. Jeg la sekseren slik at syd ikke umiddelbart så at utspillet var singel. På kløverkonge svikta signalene. Nord skulle i alle fall lagt svaket (jeg vet ikke om han gjorde) for å få ruterstjelinga, så det gikk med kløver til knekten og hjerter i skift. 

Nå var jeg ovenpå. Hjerter ess og spar til åtter og tier. Mer hjerter til kongen og spar dame (!). Ut med trumfen og ruteress ga motparten det femte stikket. 100 ut ga delt topp.
     




                             Toppoppgjør i KM i Vest-Agder. Nils Kvangraven, Geir Brekka, Helge Stornes, Tom Høiland

Torsdag 27/3.

Vi ble bare 3 bord i kveld også, nå spilte vi Poenghøsten likevel.

Edd Robert og Torstein vant og fikk dermed med seg noen få kretspoeng.  

To kvelder igjen nå før vi avslutter sesongen, siste kveld blir det simultanturnering.

Bridgeklubben var ikkje død!

Fin artikkel frå Fitjarposten. Skreven av Kjetil Rydland. Bilete er også teken av Kjetil Rydland.

http://fitjarposten.no/interaktivt/item/9990-bridgeklubben-var-ikkje-dod