Avansert søk


Tor-Bjørn og Harald vant 3-kvelds turnering

 

Erling og Reidar vant 3.kveld (Simultan) 9.april

Robert og Sigfred vant 2.kveld 2.april

Olav og Harry vant 1.kveld 26.mars

Sammenlagt ble vunnat av Tor-Bjørn og Harald

 

 

 

 

Hva melder du?


 

Av Espen Haugstad


Hei Snorre
 
Vi trenger litt dialog på LiveBridge syns jeg, så jeg tenkte jeg kunne komme med et bidrag.
 
Hånden min var som følger:
 
                      98
                      EDx
                      K987xx
                      Ex

Jeg sitter i andre posisjon og får åpne i 1ru. Meldingsforløpet gikk slik:

(p)    -  1ru - (p) - 1sp
(2hj) -  p* -  (p)  - 3kl (utg.krav)
(p)
 
Og nå er det min tur og spørsmålet mitt da er hva er viktig å gjøre her, skal jeg vise fordelingen min bedre ved 3ru, vise mine 2spar(bruker støttedobling) med 3sp eller melde 3nt for å vise dobbelkontroll i hjerter?
 
Aktuelt sett så meldte jeg 3ru for å beskrive hånden og nå går makker forbi 3nt og melder 4kl. Nå kommer nye spørsmål:
 
Hva slags fordeling bør makker ha nå? Og hva skal jeg melde?

Mvh Espen Haugstad

_____________________________________________________________________________________________

Snorre Aalberg mener at 
 
"3NT hadde vært en praktisk løsning over 3kl ( istedet for 3ru) , og siden jeg er en enket sjel hadde det vært mitt valg. Joda, du har en ruter mer enn du har lovet, men har nesten 50% av honnørstyrken i motpartens farge og bare fire kort til makkers spar/kløverhånd. Når du ikke meldte 3NT, må du i allefall melde 4NT nå. Det er IKKE Blackwood, fordi du ville meldt 4hj som cuebid i kløver. Du spør hva slags fordeling makker har. Det er det enkelt å svare på: Mange svarte kort. - DANGER - DANGER!!!"

 

 

 

 

Det spisser seg til i Klubbmesterskapet

På en kveld med hele 28 par var det at Anne  og Dag slo til med 67,9% og blir farlige i sammendraget. Likeså gjorde Roger og Tom Willy et godt resultat som gjør at de leder hårfint når en summerer de tre beste resultatene. Så da er stillingen slik for de beste før siste kveld:

Pl Sum% Navn 20.mar 13.mar 06.mar 27.feb
1 179,8  Tom Willy Hoel - Roger Olafsen 65,2 57,3 57,3  
2 179,7  Lars Urholt - Harald Skretting 57,8 51,8 66,7 55,2
3 176,1  Anne Rydning - Dag Mangset 67,9   58,4 49,8
4 173,1  Thorbjørn Willoch -Elias L. Græger 55,9 41,4 70,6 46,6
5 172,6  Arne Skorpen - Rolf Stigum 59,3 64,4 48,9 40,3

I neste turnering vil  spillerene bli delt i A og B-pulje. Klubbmesterskapet teller som kvalifisering til inndelingen. En regner at A-puljen blir på 12 par og resten vil danne B-pulje.

 

Ny nyhetsartikkel


Onsdag 16.april arrangeres påskebridge av Inderøy Bridgeklubb. Turneringen er i Røra samfunnshus.

Du svinger av ved Røra mot Straumen. Se link for veibeskrivelse her. (Skriv inn Røra samfunnshus)

Spillestart er kl.17.30, og vi skal spille 60 spill. Det blir en liten pause underveis, og avslutning ca kl.02.00.

For påmelding.

Se invitasjon.

Her kommer resultater.

 

Torsdag 20/3.

Kun 3 bord i kveld, håper på flere neste gang, isåfall prøver vi å avvikle Poenghøsten.

Tore og Jan Gunnar vant i kveld, med ikke fullt så knapp margin som sist.  

 

Høydeopphold ga formtopp. Bakken - Folland tilbake på toppen.

Og Julie og Gnnhild har knekket koden og holder seg i teten.

Nationals Spring 2014 i Dallas

Nationals Spring 2014 i Dallas

 

 

Som jeg har sagt tidligere kommer jeg aldri til å klage på norske nettsteder i forbindelse med bridge når jeg ser på hva de klarer å hoste opp i USA. Nationals arrangeres fire ganger i året og det er tusenvis av spillere som er med. Informasjonsnivået er rett og slett bånn i bøtta på alle måter. Et enkelt turneringsprogram er ikke å oppdrive og når turneringene er spilt må en ha svart belte i google for å finne resultater.

Hvis jeg ikke tar feil skal Boye og Silla spille denne gangen. På lag Schwarz som tidligere. Thomas Charlsen og Thor Erik Hoftaniska skal etter ryktene også være med, men dette får jeg sikkert bekreftet. LINK TIL HJEMMESIDEN, men ikke forvent deg all verden.

INGER HJELLEMARKEN gir meg DENNE LINKEN TIL PROGRAMMET FOR NATIONALS.
 




RESTEN AV KM PAR / NM SEMIFINALE


spilles denne helga og neste. I vår krets er det tidenes laveste oppslutning med 13 par. Denne tendensen er rimelig lik i de andre krestene,. heldigvis med noen få unntak. HVorfor det har blitt slik vet jeg ikke. Når jeg ser på de som skal spille hos oss, mener jeg nesten alle påmeldte bør ha en realistisk sjanse til å kunne vinne og få plassen vår til NM. Sånn var det ikke før. Da var KM par en massmønstring i tillegg til et oppgjør mellom de beste. 

 

Jeg har blitt lovet spill fra kampen mellom Heimdal 1 og Sunndalsøra i NM lag.

Du får vente i tålmodighet. :-)

 

 

Første kveld i klubbmesterskapet 24. mars

Totalt er det 13 par som kjemper om sesongens klubbmesterskap. Arne og Olav har tatt ledelsen to poeng foran Rolf og Simon. Deretter er det et sprang ned til neste par. Det skal spilles ytterligere 24 spill kommende mandag så det er fortsatt mange poeng å kjempe om.

Spillstensiler og resultatliste blir først publisert etter spilling mandag 31. mars.

 

Siste mandag før påske (7. april) spiller vi simultanturnering.

Re: Utskrift - resultat etter en runde

Svar til: Utskrift - resultat etter en runde

Vårturneringa 2014 - Jevnt i toppen

 Sjur og Marius leiar vårturneringa men det er jevnt i toppen. 4 par kjempar om klubbmesterskapen. Sjå meir om du lurer på kven...