Avansert søk


2014

 

Klubbmesterskapet er i gang

Mesterskapet går over 5 torsdagskvelder. Men det er kun de fire beste resultatene som teller i sammendraget. På første kveld kan en vel slå fast at de aller største favorittene kom et stykke ned på listen. De beste ble:

Pl % Navn
1  62,9 Per Brekke - Per Lunde
2  61,1 Anders Aarø - Sverre Arntzen
3  60,3 Pål Jaksland - Sven Erik Andresen
4  60,0 Kjell Solli - Helge Ravik
5  58,0 Jane Strand - Per Strand

NM damer til helga

NM damer til helga

 

 

LIVE RESULTATER NM DAMER (fra lørdag)

  
Det skjer mye bra i norsk bridge for tiden. Forrige helg var det eliten som samlet seg i Lyngdal og til helga er det damene som skal finne ut hvem som er det beste laget. Bredden er større enn kanskje noen gang på damesiden og 30 påmeldte lag er riktig så bra synes jeg. Denne gangen tar jeg meg den frihet å plukke ut mine tre favoritter. De kommer under i tilfeldig rekkefølge:
  

2.  Lakk & Lær  (Maja Rom Anjer - Lise Blågestad - Ranja Sivertsvik - Pernille Lindaas)

  

23.  Blanda Drops (Siv Thoresen - Sølvi Remen - Torild Heskje - Gunn Kari Helness)

  

12.  Jane Do   (Ann-Mari Mirkovic - Lisbeth K. Glærum - Åse Langeland - Kristine Breivik)

 

Nå får jeg vel kjeft fra damer som mener jeg (nok en gang) er på tur, men da er det bare å motbevise!!



Jeg tror Kristine Breivik tar medalje i NM damer i helga


Det er vinterferie på Sørlandet,  så derfor blir det stille her noen dager. 

 
Fra Inger Hjellemarken:
  

Hei Snurr

Tror Hells Angels med GT Vist, S Holmøy, T Brogeland og T Svendsen er lettere formnærmet over å ikke være med blant medaljekandidatene dine ;-).  Og Småveitjan med LM Grude, V Chediak, M Røberg, B Øigarden og Glory Box, ed H Guttormsen, T Stoen, H Bjørkan og M Grude skal man også passe opp for.

Det blir overføring på bbo. Dessverre hadde ikke Eli Solheim anledning til å være med i år. Regner at hun kommer til å slitte klistra foran bbo i helga :-)

Mvh
Inger

 

 

 

Ny nyhetsartikkel

Etter at det var svært jevnt i teten etter tre kvelder i klubbmesterskapet  holdt spenningen seg til det var tre til  fire rundet igjen . Da rykket  Lef og Roger og berget i land et ganske klart klubbmesterskap . Dermed gjentok de bragden fra 2013  og ble klubbmestere for andre år på rad. Imponerende . Klubben gratulerer.

 Den største spenningen sto til slutt om hvem som skulle bekle de andre pallplassene . Og her var det jevnt . Ja så jevnt at tiendedelene ble avgjørende. Til slutt var det Ivar og Jon som inntok sølvplassen 0,2 poeng foran Marcus og Dagfinn. Flere av parene som kjempet i teten etter tre kvelder  hadde en relativt svak avslutningskveld . Dette førte blant annet  til at Egil og Steinar  dalte fra 1. til 5. plass og Kjell ¨Rune og Harald fra 3. til  8.plass.

Kveldspillingen ble også vunnet av Leif og Roger  foran Tore og Steinar og med Dagfinn og hyggelig  stand inspiller for Marcus dvs Lars Erik Steine på tredjeplassen.

Vi avsluttet klubbmesterskapet med ny rekord i antall spillere  -  8 1/2 bord dvs 17 par. Suverent bra. Foruten foran nevnte Lars Erik  var Per Gøran Birkenes og Oddrun Godejord hyggelige stand in spillere for John Roar og Arild som hadde tatt seg en ferieuke.

Neste torsdag gjennomføres årets årsmøte. Vi starter kl 1800 og håper å være ferdig såpass tidlig at det blir plass til en forkortet løskveld.  Dersom vi får det til blir det karbonadeservering etter årsmøtet.

 

Alf Helge Jensen oppsummerer flott på BIN sine hjemmesider


Som dere sikkert vet, ble to par byttet ut i Vennerød sin landslagstropp og erstattet av to nye. Det er aldri moro å bli henvist til reservebenken og Kurt Ove Thomassen-Svein Gunnar Karlberg forteller til BIN at de ikke så det utfallet når 2013 vippet over til 2014. De forteller mer til BIN.

Alf Helge Jensen har også fått kommentarer fra Espen Erichsen - Erlend Skjetne, det andre paret som måtte takke for seg. De fleste av parene som enten beholdt plassen sin eller kom inn som friskt blod, sier også noen ord før kaptein Vennerød runder av.

HER ER ARTIKKELEN FRA BIN 
 

 

 

 

Februar månedsturneringen

Februar månedsturneringen ble vunnet av Simen Sørlie Helgeby - Bjørn Helgeby med 173,00 %.

På andre plass fulgte Robert Andreassen - Jan Bonde med 165,60 %.