Avansert søk


Sonja og Leif toppa klart 2.Kveld av Handicapturn. 03.03.14!

Bendik og Olemann kapra 2.plassen!

Godt gjort av Eldbjørg å klara 4.plass med 56% score når Gunnar berre fekk bånnar og dårlege kort! 

Samspelkveld 25/2

7,5 bord på startstreken, og best av alle; Ketil og Ole Herman.

Resultat måndag 3. mars – lagspeling

Fortsatt mange som er i fereimodus, så då blei det ei lagturnering denne måndagen. Tre lag, 12 spel pr. kamp, totalt 24 spel på kvelden.

Laga var samansatt slik:

Lag 1: Reidar Dale - Tor Anders Hauge og Torhild Rasmussen - Anne Merete Heggland

Lag 2: Linda Rasmussen - Gerd Nøttveit og Reidar Fosse - Gunnar Holm

Lag 3: Olav Monstad - Kåre Solibakke og Jørn Rekkum - Joleiv Midttveit

Resultat av kampane i IMP

Lag 1 mot lag 2: 38-19; lag 1 mot lag 3: 42-30; lag 2 mot lag 3: 32-43.

Sluttresultat blei dermed dette (med ny VP-skala)

1. Lag 1: 29,08 VP

2. Lag 3: 20,26 VP

3. Lag 2: 10,66 VP

Resultater 27. februar

 

Torsdag 27. februar spilte vi fjerde runde av Klubbmesterskapet. Kolbjørn og Marian vant med 64,8 % foran Ulf og Sverre som fikk 60,6 %. Tredjeplassen fikk Asbjørn og Erik, og de fikk 53,7 %.

Sammenlagt etter fire runder leder Erik og Asbjørn så vidt foran Ulf og Sverre, med Kolbjørn og Gunnleiv på tredjeplass.

 

 

 

 

 

 

 

Fire bord og best av alle var Stene- Dyrnes

Alle var strålende fornøyde med godt oppmøte mandag 24.02. Selv om mange av medlemmene i KBK kan huske tilbake til den tida da snittet lå over ti bord på spillekveldene, synes, i dagens situasjon, fire bord å være oppimot max.

Fire nye meldere (Skjetne - Erichsen tilbake i landslagstroppen??!)

Fire nye meldere (Skjetne - Erichsen tilbake i landslagstroppen??!)

Det er fint at mange sender inn svar på meldeduellen jeg la ut, men det var mye mer arbeid å redigere enn jeg trodde. Å legge inn meldinger, forklaringer og kommentarer var tidkrevende. Det kommer flere, men jeg må ha litt tid.

HER ER MELDESETTET 

med Skree -Kolnes, Erichsen - Skjetne, Larsen - Sundklakk og Undheim - Bjørkli

Denne gangen spesielt skyt til Jomar Undheim og Rebekka Stangeland Bjørkli som scoret fine 72 poeng, langt mer enn flere av landslagsparene. Jeg beklager å si at jeg ikke kjenner fru Stangeland Bjørkli, men da jeg googlet henne fant jeg bildet under. Det håper jeg er henne, hvis ikke er det en annen flott brud som får bildet sitt på live.bridge,no


   
Jeg annonser i overskriften av landslagskapteinen nok har gjort en stor tabbe da han degraderte Erlend Skjetne og Espen Erichsen fra landlagsttoppen. 76 poeng og beste score viser at det var en stor feilvurdering. Siden ikke så mange skjønner vitsene mine, forteller jeg at dette var ment som en vittighet og at Christian Vennerød ikke trenger å maile meg for å spørre hva slags vas jeg nå kommer med. 

Hyggelig at også Marius Skree melder fornuftig og fint på opptil flere spill på rad . Det er det ikke så ofte vi ser her i Kristiansand BK.



For n'te gang sier jeg at det er to andre steder du må bla for å finne det siste nye. Det er under "Se flere nyheter" og avsnittene under denne artikkelen som starter med "LIVE"

Landslagssamlinga er i gang

Landslagssamlinga er i gang

 

Jeg vet ikke om det noen gang har blitt arrangert landslagssamling av denne typen. De fleste av spillerne i troppene for åpen klasse, dame og junior er på plass på Rossfjord Hotell i Lyngdal for å overbevise sine respektive kapteiner om at akkurat de er verdt å satse på til sommerens EM. Under finner du programmet, og jeg synes det ser ut som et variert og interessant opplegg. Sven Olai Høyland forteller at de to jentelagene ikke er med denne gangen, siden de skal spille NM Damer neste helg. Det er måte på hvor mye fri de kan ta fra skole og utdanning! 

Det er ikke all verden med spill som skal spilles, men oppfølging og analyse  i etterkant er en viktig del av samlingen. Poenget er å lære av hverandre og se om det er spesielle posisjoner vi enten er sterke eller svake i. Boye Brogeland har hovedansvar for denne delen av samlinga og det skal blir spennende å følge. Jeg håper å få tilgang til mange av hans analyser, og målet er å dele dem med dere her på live.bridge.no

Jeg reiser bortover i morgen ettermiddag og håper å komme med en fyldig reportasje i morgen kveld. Blant annet har jeg spurt om mange av parene kan melde et sett på 10 spill og jeg har tenkt å presentere dem på en måte som viser likheter og forskjeller hos de enkelte parene. Dere lesere skal få tilgang til de samme ti hendene slik at dere kan melde dem sammen med favorittmakkeren før "fasiten" blir presentert. Alle spillene er poengsatt av Jo-Arne Ovesen. Du kan jo kanskje se om du slår eliten?

Til helga er det en større åpen PATTON-turnering hvor alle landslagsparene skal spille. Det er enda mulig å melde seg på.

Resultater derfra kan du følge her når linken er klar:





Program for samlingen i Lyngdal: 


Onsdag

 

Kl 1930 - ca 2130 Felles samling om kosthold, fysisk trening, prestasjons psykologi og mental trening. 
  

Torsdag


Kl. 0900-1045 15 spill imp 

Pause 

Kl. 1145-1330 15 spill imp 

Lunsj 

Kl. 1500-1700 Fysisk aktivitet. 

Enten lang tur ca 1 time, kort tur ca 30 min eller Sørlandsbadet.(Alle har med seg enten tur tøy eller bade tøy). 


Middag. 

Kl. 1930-2100 Felles analyse av dagens spill. 


Fredag

Kl. 0900-1130 21 spill imp 

Kl. 1145-1300 Felles analyse av dagens spill. 

Lunsj 

Kl. 1500-1630 Individuell samling for lagene. 

Middag 

Kl. 1900 Frivillig velkomst turnering. 

 

   GRAND PRIX 
                          
   LYNGDAL


    Fem turneringer med 
     sammenlagt-premie

 PATTON LAG 1 og 2.mars
  
       MER INFO


Lørdag og Søndag: 

Lag turnering med Patton score. En del av Grand Prix Lyngdal med sponsede sammenlagt premier. 

Søndag kveld åpent for individuelle samtaler. 

Mandag

Kl 0900-1100 Gjennomgang av spill fra turneringen. 

 

Arvid Valente er (litt) sinna på meg


 

og skriver følgende:

 

Heisannsnorremann
 
Litt ris, for nå sutrer jeg en smule på grunn av følgende:
 
Espen Lindqvist kunne ikke stille opp til samlingen i Lyngdal, så Boye spilte i stedet med Geir Austad fra Flekkefjord Bridgeklubb. Og dét var ingen dårlig stedfortreder! Paret ble nr. 2 på butleren og Flekkefjords lag ble nr. 3 på resultatlisten - og det etter at de landslag-nominerte lagvenninnene deres havnet på minus langt nede på butleren!
 
"Alle" kjenner jo Boye, mens Geir er adskillig mindre merittert. I Lyngdal-reportasjene på både din og på Kvangravens nettside er det flust opp av bilder av kjente og litt mindre kjente deltager-fjes i Lyngdal, men til tross for Geir Austads fremragende innsats glimrer hans (blide) åsyn med sitt fravær. Jeg synes så absolutt at han fortjener å bli vist frem, så vedlagt overlater jeg deg et arkivbilde av han og Boye. Æres de(n) som æres bør!
 
Med sportslig hilsen
Arvid Valente
Kvinesdal BK


 

Olrudpåsken 2014

For alle som ønsker seg bridge i påsken; reis til Hamar og Rica Olrud Hotell. Her arrangeres Olrudpåsken, en festival for spillere på alle nivå. Du finner mer informasjon på www.brabridge.no