Avansert søk


klubbmesterskap 2014 oppdatering 2

Resultat etter 12 av 33 runder

Fadderturneringer BBO i full gang

 

Da er Fadderturneringene på BBO i full gang (NBF info her), og flere av potensielle nye medlemer til Sandefjord BK var med.

Sidsel Elvestad (nick: Sissill og Fadder TD) styrer det (klikk her for å sende e-post) hele , så bare å si ifra til henne. Her finner dere også mer informasjon om hvordan dere kan sette igang på BBO selv om dere ønsker. Når det gjelder være faddere er det bare å gå inn på denne turneringen og melde sin interesse til Sissil.

Her ser dere noen av nybegynnerne i full gang. Klikk på LES MER lengre ned til høyre!

 

 

Tone og Karl Olav ble Kretsmestere i Mix.

Hele 24 par stilte til start i Mandal og ambassadørene fra Lyngdal BK vant klart.

På vegne av klubben vil jeg gratulere de begge to.

 

Femte og sjette runde i NM Klubber er trukket

Femte og sjette runde i NM Klubber er trukket

 

 

 Det er alltid spennende å vente på trekninga for de lagene som er igjen. Selv synes jeg at jeg alltid har sånn uflaks og trekker sterke lag, men når en ser på kampene er det bare gode lag igjen i femte runde. Skal en vinne, er det ikke annen medisin enn å slå de andre. 

 
Toppoppgjøret i femte runde er mellom Sunndalsøra (Kindsbekken) og Heimdal 1 (Livgård) . Begge er sterke førstedivisjonslag som har hevdet seg jevnt i toppen. Rubbestadnestet (Lutro) er nyopprykket til første divisjon og har fått Bergen Akademisk 1.(Høyland). Kristiansands to gjenværende  har fått hvert sitt sterke lag fra Topbridge. Ellers vil det bli mange tøffe kamper mellom to gode lag.
 
NBF har trukket sjette runde samtidig med femte runde. Det betyr at alle lagene kan se det siste hinderet før lagfinalen. En fin sak, selv om noen (bl.a meg selv igjen :-)  synes at en alltid løper seg inn i de skarpeste knivene.
 

_______________________________________________________________________________________________
 
PÅMELDING OG RESULTATER PÅ BRIDGE.NO


Jeg liker veldig godt det nye på hjemmesiden til NBF. Det gir på en god måte en kjapp oversikt over det nye og det aktuelle. De kommende turneringene vises tydelig og det samme med resultater fra de sist spilte turneringene. Hvis jeg har forstått rett, kan arrangøren på en enkel måte lage en link til LIVE resultatservice fra sin turnering. GLIMRENDE!  Alle disse tingene bør kunne være med på å få opp interessen for turneringsbridge.

Nå er det opp til arrangører å sette seg inn i de mulighetene som ligger der. Det hjelper ikke med verktøy hvis ikke alle tar dem i bruk. 

 

 

Høyt spill

Det var Gerd og Steinar som kunne strekke henda i været på tirsdag, gratulerer! Odd Harald og vikarierende makker Svein Ove har tatt grep om klubbmesterskapet, men Bjarne og Juul kan fortsatt hevde tittelen med litt hjelp.

Det var mange artige hender, og allerede i første runden var det duket for harde tak. Du sitter øst med hånda under og ser at makker åpner 1 hjerter, pass fra nord. Hva nå?

Vinterferiebridge 24. februar

Vi var 7 bord, og splilte i 1 pulje.

RESULTATER

Skvist, makker?

Svein Ove kunne med åpne kort gjort det enklere for seg selv i dette spillet, men det er jo artigere når det presser seg fram med en skvis. Som sør åpna jeg med 2 spar, som kan være både 5 og 6korts, svak, og etter litt frem og tilbake fant Svein Ove i øst ut at han skulle spille 3NT:

Folldal Blues

 

Makker ringte meg og var rett så  vonbråten etter helgas forestilling i Folldal. Det hadde vært trivelig, men folldølene hadde vært sylskarpe ved bridgebordet. Som trøst minnet jeg ham om dette spillet fra 4. divisjon, mot nettopp Folldal:

 

 

Skvist igjen, makker?

Et par runder senere fikk makker igjen føle skrustikka: