Avansert søk


Hjemmeseier i Birkelands 42 par store Nyttårsturnering


Jørn Skryten og Tor Vidar Berntsen vant en fin seier. GRATULERER!!

Vinnerne representert ved Jørn Skryten.


RESULTATER
 
   

Jan og Oddbjørn nr 1

Klubbkveld 08.01.014

Frank Svindahl tegner og forteller..


 

"Hei Snorre


Det ble en svak turnering for doktor og undertegnende men enkelte spill hadde en viss bissar underholdningsverdi.



 

Jeg valgte i øst å åpne stille og rolig i 1 spar fordi jeg hadde sidekontroll i hjerter, høyeste farge og potensielle slemambisjoner.

Syd doblet opplysende og makker sa pass istedenfor å vise sin kløverfarge. Nord sa 1NT.
Nå så det greit ut å ikke ha åpnet i 4spar og jeg hoppet til 3sp som sperr. Etter pass, pass valgte nord 3NT!
Det var ganske opplagt at doktor hadde noen ressurser etter denne meldesekvensen.
3NT var neppe standardkontrakt så jeg doblet 3NT med uklare forventninger.

Etter ruter 10 i utspill hvor jeg ikke fikk klar informasjon, hjerter til min konge i stikk 2, deretter mere hjerter fra meg var 5-korts sluttposisjonen denne etter at spillefører hadde cashet sine 5 ruterstikk og et hjerterstikk til denne:



På den stående hjerteren i syd sto nord i fare for å skvise seg selv men kastet en liten spar.
I øst gjorde jeg det samme.

Hadde jeg opprinnelig hatt 7 kortspar sammen med kløver ess uten dame eller 10 burde den unge bergenseren spilt meg inn i spar.
Imidlertid spilte han kløver og 750 var et faktum uavhengig hva doktor gjorde, da det ville vært gratis å dekke kløver 10 med kongen.
Fint lest av spillefører og ren topp. 600 hadde vært delt topp.

Gamle regler om å dundre løs på 4-trinnet med 8-kortsfarge og artige kort ser fortsatt ut til å være vinnende bridge...

Mvh
Frank"

 

Innbydelse åent KM Mix

Kolbotn BK vil igjen være arrangør for åpent KM Mix. Dato er fastsatt til 6/4 kl. 13:00. Sven Pran er turneringsansvarlig.Stedet som vanlig på Kolben.

Her er link til påmelding.

Innydelsen kan dere se under les mer.

Simultanturnering i morgen!

Andre kveld i vintercupen som samtidig arrangeres som simultanturnering i NBF sin regi i morgen kveld. Alle gamle og nye spillere er velkommen til nok en spennende bridgekveld på Kongsvinger... Over 200 par var med (i simultantuneringen) forrige gang.

jULECUP 2013

 Vi må beklage at vi kåret bare et par til vinnere av julecupen. I farten ble det oversett at Steinar Fenstad- Audun Haugerø og Knut A Schache  Kjell Nilsen hadde akkurat samm prosentscore. Så førsteplassen ble altså delt mellom disse to parene.

Resultatlista forøvrig finner dere under resultater.

Åpen landslagssamling i Lyngdal

Åpen landslagssamling i Lyngdal

Fra 26. februar til 3. mars invitere NBF til åpen landslagssamling på Rosfjord Strandhotell i Lyngdal. Spillere som er aktuelle til lag i åpen-, dame-, U25-, U20- eller jenteklassen oppfordres til å delta, men samlingen er også åpen for alle som har "en landslagsspiller i magen".

Det vil bli daglig spilling med grunding gjennomgang av spillene i etterkant av Boye Brogeland. I helgen arrangeres det en Patton-turnering på hotellet hvor alle kan delta.

For mer om dekning av opphold og reise, program og annen info - se innbydelse.
Påmelding gjøres i NBFs påmeldingsmodul.

Arnt og Øyvind hadde tålt julematen best!

Slo til med nesten 65% første spillekveld i 2014.

Vinter 2014

Andre kveld av mot lysere tider ble vunnet av Brynjar og Egil, med Tor Magne og Jarle på andre plass.

Sammenlagt har Brynjar og Egil tatt ledelsen, på delt andre plass er Tor Magne og Jarle sammen med

Torfinn og Torgrim.

 

Resultater 9. januar

Torsdag den 9. januar startet ny turnering, Vinterturnering 2, som spilles over fire kvelder. Vinnere ble Allan og Stig med 66,7 %. Andreplassen gikk til Ivar og Stein Håkon, som fikk 54,2 %, mens Øystein og Tom Ivar delte tredjeplassen med Kolbjørn og Marian, og de fikk 53,1 %.