Avansert søk


Terminliste + bridgemates

Terminliste for våren er lagt ut - klikk under "terminliste". Vi starter klubbmesterskapet førstkommende torsdag. Som alltid er det lov med 3mannspar - og selvsagt går det også fint å spille bare enkeltkvelder. Nye bridgemates er nå på plass! Tar disse i bruk umiddelbart. Igjen en STOR takk til Gjensidigestiftelsen!

VIKTIG

 Om det blir nok som svarer ja så blir det møte, info ligger her.

Møtet blir holdt kl18.30 imorgen da ej ser vi blir nok folk allerede no.

Ny nyhetsartikkel

 

Året 2013 er passert. I jula er det spilt flere turneringer, her er resultater fra de fleste som har gått i distriktet.

Verdal 3.juledag

Steinkjer 4.juledag

Namsos 4.juledag

Inderøy 6.juledag

Sjøåsen 4.nyttårsdag

Ellers er programmet for Inderøy BK fremover presentert i terminlisten.

 

Høyland til topps på Jessheim

Høyland til topps på Jessheim

Erfaring og rutine er viktig i bridge. Nå er ikke Tor Bakke, Sam Inge og Sven Olai Høyland mer enn godt voksne, men det viser seg at mange år på brigdebaken gjør at en hevder seg mer enn godt nok mot unggutta. Når Høylandlaget har forsterket seg selv med en av turneringas yngste, Christian Bakke, var kombinasjonen med to generasjoner uimotståelig.



Jeg synes det er spesielt moro at Christian Bakke nå har tatt steget helt opp i toppen. Norsk bridge yngler ikke akkurat stjerner, men endelig igjen kommer det ungdommer som er mer enn lovende. Det er flere i aldersgruppa til Christian som har et stort potensiale, så framtiden er kanskje lysere enn på lenge. Det at ungdommen spiller mer makkere som har mye erfaring, tror jeg er spesielt lurt. To halvgale ungdommer sammen blir gjerne for mye krutt, men sammen med en traust og trygg makker som holder igjen på den andre siden, får ungdommen ut en passe mengde energi.

Flere bilder på LiveMagazinet under spilte turneringer | 2014 |  Januar

RESULTATER og BUTLER.

Jeg stiller det samme spørsmålet jeg gjør nesten hver gang det er store norske turneringer. Hvor er landslagsparene? Ingen av de syv-åtte parene i troppen til Vennerød stiller. De har sikkert gode grunner, men jeg synes parene som ønsker å spille for Norge har en plikt til å vise seg fram i de største norske turneringene, i alle fall når det er lag. De som ikke kommer gjennom nåløyet til Vennerød bør få en sjanse til å vise at det er flere som kan spille god bridge, men når de "beste" glimrer med sitt fravær (untatt i Seriemesterskapet) er det vanskelig å sammenligne. Har du noen tanker om dette, kaptein?

Skrevet mandag: Fire av parene i troppen skal spille Bergen Storturnering. Det er bra!!

NM PAR 2014

Jeg ser også med glede at forbundet har bestemt seg for spillested, tidspunkt (19.-21.september)  og kvalifiseringsregler for NM par. Dette kommer jeg tilbake til, men allerede nå sier jeg at bedre sted enn Rossfjord og Lyngdal BK kunne ikke forbundet valgt for å debutere med "nye" NM par. Dette blir et kompakt arrangement på den måten at de aller fleste deltakerne vil kunne bo på spillestedet og Gaute Ubustad kommer helt sikkert til å legge opp til sosiale treffpunkter om kvelden for de som ønsker det. Well done, NBF. Mer kommer..

______________________________________________________________________________________________

RESULTATER JULETURNERINGER (som jeg har fått)

 

 

 

Ny nyhetsartikkel

 

Resultater fra julecupen finnes her

Resultater fra nyttårsbridgen på Sjøåsen finnes her

Jule / Nyttårsturnering

Sluttresultat jule / nyttårsturnering

Godt nytt bridgeår!!!!

Vi starter opp igjen mandag 6. januar kl 18.00. Alle kortspillere er hjertelig velkomne!

En liten skjønnhetsfeil av Frank Svindahl


Jeg spilte lagkamp med Frank i går, 24 spill. 23 av de var uten plett og lyte, men jeg tar fram nummer 24.
 

        Frank fikk ruterkongen ut og det ser ut som kontrakten står på å finne hjerter 10. Det klarte Frank, men likvel gikk han beit.

Ruterkongen til esset og hjerter syv som seilte. Så mer hjerter, men da tok nord for EK, spilte ruter til makkers dame og fikk en stjeling med tieren. Fint motspill.

Du lasjer selvsagt ruterkonge  og spiller ellers akkurat likedan?
     
     

Tap i NM-lag

Flekkefjord BK (Tonje-Boye, Svein-Geir) tapte i tredje runde med rundt 35 IMP mot et velspillende Stavanger 3 (Faag- Knutsen, Ramsvik-Sanne).

Etter første runde skilte det bare 1 IMP mellom lagene, men i andre runde gikk Flekkefjord bet i 3 slemmer som ikke ble meldt ved det andre bordet. Alle slemmene hadde 50 % sjanse eller mindre, så vi kan ikke klage på utfallet.

Vi ønsker det sympatiske Stavanger-laget lykke til videre.

 

"Det var enda enklere," sier Frank


"Hei Snurr

Du sier  spillet under at jeg skulle lasja ruterkongen. Det har du for så vidt rett i , men når jeg fikk beholde for hjertersyveren var det enda svært lett å vinne 4hj. Nord var tegnet med EK10x og da var det bare å spille ruter for  å bryte forbindelsen til stjelinga. Et stålegg, rett og slett.."

Javel, sier jeg da. Stålegg bruker jeg om rimelig mye større feil enn det, for å si det mildt.