Avansert søk


"Vi tapte med 0.4 IMP!"

"Vi tapte med 0.4 IMP!"

 

 

Hei Snorre,

 
Vi tapte Gold Cup semi finale I helgen med 0.4 imp over 64 spill. Mot Forrester/Gold, Robsen/Alfrey og Crouch.  Det er vel slik smerte historie du liker a skrive om?
Vi ledet med 7.6 imp før siste spill, Robson fikk 140 I 3spar mot oss. Han sa det så safe ut. men Townsend meldte 4s og gikk 2 bet -200 sa 8 imp ut:
Det var ogsa en avgjørelse der motparten fikk feil forklaring slik at de tok ut 2kl. Den ble korekt domt tilbake til at de spiller 2kl, som ser bet ut. Likevel ble spillet dømt til 60% hjem og 40% bet. dommer de 50-50 er det extra spill 60% bet vinner vi med 0.4 imp.
Tettere kan det vel ikke bli? 

Crockfords finale (samme som NM lag) kom vi på delt forste plass, men ble nr 2 siden vi tapte H2H kampen. Sponsoren vår, Nick Irens,  har någitt opp. Blitt nummer to tre år på rad i Crockfords.   

Hilsen Espen Erichsen
     

Tor Helness ligger på andreplass i singel med en sesjon igjen i World Mind Games

 

 

Nyttårshilsen

 

VI ØNSKER ALLE MEDLEMMER ET RIKTIG

 

            GODT NYTTÅR !

 

 

Trivelig juleavslutning.med godt oppmøte

Stene- Reitan spurtet best, men Arnt og Øyvind seiret klart sammenlagt.

Hva gjør du når reglene ikke stemmer?


Dette har jeg skrevet om før, men det tåler å gjentaes. Poenget mitt er at det er ingenting som er enten rett eller galt i bridge. Erfaring og rutine gjør at gode spillere kjenner igjen når regler skal brytes, men de som ikke har spilt så lenge og så mye holder gjerne fast i det som ofteste er rett. Du kan jo prøve dette spillet på to av bridgevennene dine, hvis de ikke er av dem som leser live.bridge.no like ofte som deg. 

Klarer de å unngå å komme i hjerterkontrakt der det er maks elleve stikk, men det er tretten i NT?

Snart klart for Nyttårscupen på Jessheim

Snart klart for Nyttårscupen på Jessheim

 

Ronny forteller at det er tretti påmeldte lag pr.dato, men det er plass til flere. Link til påmelding finne du på LiveMagazinet eller HER. Jeg håper å få link til resultatene i god tid og da legger jeg den her på forsida. Lykke til alle sammen og har du ikke allerede meldt deg på, er det bare å hive seg rundt.
Det skal også være landslagssamling for noen av lagene og jeg håper å få noe info derfra som jeg kan dele med dere.

Resultater fra juleturneringer finner du under "Flere aktuelt". 

NM klubber tredje runde og lagene

 

 

Ny avtale med Granvin for 2014

Vi har fått til en avtale med Granvin som gjør at vi fortsetter å spille der etter nyttår.

Sigbjørn har forhandlet til en avtale som er levelig for klubben.

Nærmere infomasjon kommer på klubbkvelden til Torsdagen.

 

Nytt fra Lyngdal


Her bor en av våre virkelige ildsjeler, Karl Olav Hansen. Han sender info fra sitt området og oppfordrer andre til å gjøre det samme.



_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________

Hei Snorre

Jeg følger anmodningen fra deg. Håper mange vil høre om liv og røre fra det ganske land. Intet for stort eller smått. kom igjen dere andre også!!
 
Som kjent så vil det bli avholdt landslagssamlinger i Lyngdal i 2014. Landslagene er og bør være våre "flaggskip" utad. Har vært litt inne på dette med synlighet. Vi slår på stortromme og tenker STORT.

Tanken er at vi med god håndtering kan oppnå medievinklinger med fokus på bridgen og våres "flaggskip". Her trenger vi at mange kloke hoder legges i bløt.
Har julehelgen på meg til å initiere prosjektpresentasjoner opp mot skoleverk hvor målet er at vi i forbindelse med "Grand Prix" arrangementene skal kunne parallelt avvikle turneringer/opplæring for barn/ungdom. Her tenker jeg også foreldre/besteforeldre fra bridgemiljøet samt deltakere på kurset som Helge avvikler for 7-8 tiendeklassinger som oppfølging. Vi er en liten klubb, skal vi lykkes trenger vi mange frivillige til å delta fra den ganske krets og god respons. Så er det noen i kretsen som lar seg friste og være med på en storsatsing, så ta kontakt.
 
Suksess her, så vil det med litt langsiktighet kunne gjør oss mer attraktive overfor næringslivet.
 
Når det gjelder landslagssamlingene så vil disse være åpne for alle. Det vil si at hver enkel kan delta på de ulike sesjoner innen mental trening, spill med analyse osv. Tormod er i prosess og vil komme tilbake til dette når han har fått diskutert dette innad. Det vil bli en mindre sesjonsavgift? Ting vi kommer tilbake med.
 
NM finalenfor par avvikles i september enten 19-21 eller 26-28 september.
 
GRAND PRIX - LYNGDAL er en sammenlagtturnering bestående av 5 storturneringer alle med FP. Det vil bli 5-10 sammenlagtpremier? Turneringene vil bli fordelt mellom Rosfjord Strandhotell og Lindesnes Havhotell. Begge hotellene er i særklasse, så verdt et besøk i seg selv.
 
Det arbeides med innbydelser, hjemmesider og kommer etter hvert som tiden strekker til. Første omgang er å få plass konseptet, så vinklingene slik at vi kan utnytte dette til beste for vår kjære sport.
 
GRAND PRIX - LYNGDAL
 
1. GRAND PRIX - LYNGDAL PATTON ( 1. og 2. mars) - Rosfjord Strandhotell

2 dager pattonturnering med 91 spill ( 7 spill i kampen). Turneringen erinnvilget med FP bonus 
Her er antall lag begrenset til 30. Landslagene har 1. prioritet, slik at påmelding bør skje rimelig raskt hvis en ønsker deltakelse ( Kan bli opptil 15 lag fra landslagene)
 
2. GRAND PRIX - LYNGDAL LAG ( torsdag 17. april)

Lindesnes havhotell ( Påmelding kommer)
1. dags turnering maks 40? lag ( Plasser blir reservert landslagene)
 
3. GRAND PRIX - LYNGDAL STORTURNERING

2 dagers imp across turnering 7. og 8. juni
Maks 70-80 par? Også her vil det reserveres plasser for landslagene.
 
4. GRAND PRIX - LYNGDALMIXEN

Dato 5. og 6. juli ( eller 27-28 juni) - Lindesnes Havhotell
Mixturnering over 2 dager som inngår i GRAND PRIX -LYNGDAL
 
5. GRAND PRIX - LYNGDALTURNERINGEN

16. og 17. august. Parturnering  - Rosfjord Strandhotell
 
 
MVH
 
Karl Olav

Juleavslutning Mo Bk

Juleavslutninga i Mo Bk  Ble vunnet av Jarle Bogen-Torgrim Straumbotn med 59,7% På andre fulgte Roger Fagerdal-Tommy Kristiansen med 58,3% og tredjeplassen gikk til Tove Fjellstad-Harald Olsen med 55,6%    GOD JUL ALLE SAMMEN !