Avansert søk


Siste kveld før jul.

I kveld var vi 3 bord, og vi avtalte at det ble siste kveld før jul.

Altså ikke bridge torsdag 17/12!

Vi starter opp igjen allerede torsdag 2/1-14.

God jul!  

Et par, små juleproblemer

 

 

Jeg tar sjansen på å hilse folket god jul på vegne av styret. God jul!

Jeg har et par bridgeproblemer du kan få suge på utover jula. Det kan jo være noe å gruble mens ribba ligg tung i magen og konjakken er skjenket i glasset. Det ene problemet har jeg fått tilsendt, det andre er hentet fra en bok. Begge er reelle spill, og ikke opp-konstruerte.

Hvis du synes du har funnet en løsning på det hele kan du jo sende det på mail til undertegnede. Min adresse er yogiblues@hotmail.com.

 

 

 

Julebridge i Arbeiderforeningen

Nå er det lenge siden det har vært et tilbud til både A og B spillere som ønsker å kose seg med Bridge i jula.

Juleavslutning 13.12.2013, kl.18.00.

Juleavslutning m/julemiddag, 13.12.2013, kl.18.00. på Aurland Fjordhotell.

Vanleg opplegg med trekking av makker. Møt opp.

 

 

God jul og godt nytt bridgeår

Styret i KBK ønsker alle våre medlemmer og andre bridgespillere ei riktig god jul. Dessuten håper vi alle bridgespillere får ha helsa i behold slik at oppmøtet på spillekveldene blir minst like godt som det har vært i høst !

 

Ny nyhetsartikkel

 

 

 

 

Minner om Julebridge i Myra og Øyestad.

 

Siste  spillekveld før jul er torsdag den 19. 

Første spillekveld etter nyttår blir torsdag den 9.. januar. 

 

Myra Bk ønsker alle

 

God Jul

 

 

 

 

og et riktig

 

 

Godt Nytt År

 

 

 

God jul og godt nyttår!

God jul og godt nyttår til alle våre medlemmer og bridgespelarar forøvrig i landet!

Ikke Geir Helgemo sin største prestasjon, men...


 

 



Dette ser ved første øyekast tungt ut med hjerterkongen i utspill, men det gikk fint. (Vest hadde hoppet inn med 2hj).

Geir stakk med esset og spilte kløver til esset, kløver konge og kløver ni(!). Vest gikk ikke på den og trumfa med treeren sin. Så spar til stjeling og enda en kløver til avkast av hjerteren i bordet. Når vest har dobbel kløver, kan ruteren sitte akkurat hvordan den vil. Geir vil alltid rekke å få kastet hjerteren.  Har vest xx ruter, må han stjele også den fjerde kløveren, men nå er ruteresset singel igjen. Spar til stjeling og den trettende kløveren til avkast.

På det andrre bordet hadde polakkene en stygg misforståelse:




Her er enda et spill fra World Mind Games i Kina der Geir og Tor var langt bedre enn polakkene.




Det er ganske utrolig at et av verdens beste par melder som oppe til høyre. Ballicki fikk ikke vist i nærheten av hva han hadde og valgt å sleminvitere i ruter (!!) med sine to tasser. At Zmudzinski løfta er ikke så vanskelig å forstå, men trumfstøtten hos makker var anemisk. Tre beit til et lag i oppløsning og Monaco kjørte over dem i finalen.

Geir melder praktisk på sitt bord når han hopper inn med 4sp mot en passet makker. Selvsagt kan det stå slem, men oddsen er lav for det. Nå fikk øst et problem og valgte å støtte til 5hj. Han visste ikke hvem som hadde kortene. Geir doblet for å vise at 4sp ikke var meldt bare på moro og Tor hadde en enkel pass for 800.

_______________________________________________________________________________________________________
 
Kommer et lag først i ufase, så går det galt uansett hva en prøver på. Balicki satt med ti hp og makker åpnet. Motparten dristet seg innpå og han satt klar med øksa. Et øyeblikk seinere hadde han betalt ut 800 selv! (igjen). Fantoni - Nunes startet med spar ess og skift til hjerter ti. Så spiste de opp spardamen slik at de tok åtte majorstikk. Når polakken i tillegg bomma kløveren, ble det bare fire stikk. 



Smått underlig at syd ikke melder kløveren sin slik at NS kan komme i 2ru. Det er det syv toppstikk og kort vei til det åttende.

 

IMP's Across the Field - sluttresultat

Paul og Jan F vant til slutt med god hjelp av Bente B den siste kvelden.

Resultatliste finner du ved å klikke på "Les mer.." De 3 beste kveldene av 5 kvelder talte med i sammendraget.

KM Lag Kvallik ferdig

Nordpulja har spilt sine 7 runder og nå er det klart at Nøtterøy/Kjærnsrød ; Horten/Risnæs og Holmestrand/Helgeby (rett foran Nøtterøy/Gjone) kvalifiserte seg videre til finalen.

Sydpulja har spilt sine 5 runder og det ble bliBestbridge/Syrrist ; Lågen/Kiste og Tønsberg/Thoresen (rett foran SandefjordBK/Feness) som kom videre til finalen.

Finalen spilles iht terminliste 24.2 ; 3.3 og 10.3 med 14 spills kamper mot hvert lag. Det taes sikte på å spille 1 kamp i Larvik , 1 kamp i Horten og 1 på Nøtterøy!

Kretsen ønsker med dette God Jul og Godt Nytt År , og vel møtt til nytt bridge år til alle og lykke til i Lågen i romjula.