Avansert søk


Gaupne vidare i NM

Gaupne vann begge kampane i 3-lagsturneringa i går kveld. På laget spelte Arve B, John Inge, Rune og Nils. Sogndal, med Hans H og Stig Rune på laget, måtte gje tapt for Gaupne, men slo Hafslo. Dei må vente i spenning ei stund før dei får vite om dei går vidare.

Hafslo tapte begge kampane og er dermed ute av årets NM.

Et spill fra sist torsdag

Olav refererer en lilleslem fra sist torsdag. Der greier Bernt Ivar å snike til seg et overstikk mot noen av klubbens beste spillere.Det kan sies at mot mindre rutinerte spillere hadde det neppe gått. Se referatet her>>>.

Lise Blågestad

Dette spillet ser i utgangspunktet ikke så vanskelig ut, men du skal ha tunga rett i munnen for å vinne ti stikk. Det hadde Lise Blågestad.




Lise sitter i syd og skal spille 4sp uten meldinger fra motparten. Vest finner et godt utspill med ruter til esset og mer ruter.



Lise stjal, tok for ED i spar i bordet og ble ikke akkuat happy over 4-1 sitsen. Så kløver til damen og vests sitt ess. Han fortsatte med ruter og var nå lengst i trumf. 
Stillinger er:



Kløver knekt og kløver ti fra hånda. Så to høye hjerter i bordet. Jeg gjør det oversiktlig for deg og viser posisjonen enda en gang:



Kløver konge fra bordet og bort med hjerter seks. Vest må stjele. Ruter til dobbeltrenons gir stikk for trumf åtteren i bordet og kongen på hånda tar det siste. Spiller vest trumfen sin, vil hånda stå.

Glimrende, Lise!! Landslaget neste?

Nye spill kommer under "Fine spill.."

Nye spill kommer under "Fine spill.."

Det siste er et veldig fint tempospill av Lise Blågestad. Ikke teknisk noe mesterverk, men det var litt "sjakk" over sluttspillet. Vest hadde på en måte beita kontrakten ved å bli lengst i trumf, men han kunne ikke utnytte den fordelene uten å forære spillefører kontrakten.

Utrolig jevnt !

 

Etter at jeg nå har reist i noen uker både til venstre og høyre har jeg landet tilbake til "godbyen" igjen :) 

I kveld ble det utrolig jevnt !   I siste runde lå vi på 2 plass og spilte mot lederparet, Henning og Trond. Vi vant det bordet med 1 poeng. I tillegg hadde Morten og Runar en kjempespurt siste runde. Dette utgjorde at Morten og Runar vant foran Morten og Arild. Henning og Trond datt ned på 3 plass !  Forskjellen mellom alle sammen var fattige 1,1 poeng !


vi har rundet 1. Advent og dermed er det på tide med noen tradisjonsrike turneringer.

20 desember arrangerer Midt-Telemark Juleturneringen, denne gangen på Sandvoll Klubbhus. Turneringen starter kl 18.00. Morroa koster 300 inkl middag. Dette er en sosial turnering der dere må ta med egen drikke. Påmelding til Heidi eller via Morten.

 

27 Desember går den gode Joleturneringen i Seljord. Denne starter kl 10.00. Mer info/Påmelding her.
Disse to to turneringene er noe vi absolutt anbefaler!

I tillegg minner vi om våre egne turneringer; 30 Desember kl 18.00 går Julebridgen, samtidig glemmer vi ikke vår vanlige nyttårsturnering 1.Januar kl 16.00. Sett av datoene !


Vi hadde et flott spill mot Vidar og Ove ikveld. Det er viktig å være aggressiv for å få poeng !

 

 

Trivselsbridge 23. november 2013

23. november deltok 33 par på en svært vellykket trivselsbridge. Vinnere i A og B rekken ble
Johan Flaaten - Kåre Idland og Sissel Sofie Stavik og Karin Amundsen. Vi gratulerer.

Her finner du resultater og spillstensiler.

 

Hyggeturnering 2 "Nachspiel"

Carl-Otto og Reidar vann MP-treffen

Første veka i desember er det som vanleg MP-treffen som står på programmet. Vi deltok som vanleg, og vinnarar lokalt hos oss denne gongen blei Carl-Otto Curran og Reidar Dale. Andreplassen gjekk til Kåre Solibakke - Leif Juvik, og tredje til Unni Skreslett - Kåre Kristiansen.

Lokale resultat her.

Sidan MP-treffen er open også for klubbar som ikkje bruker Ruter vil det nok gå litt meir tid enn vanleg før resultata på landsbasis føreligg, men vi kan jo håpa å ha dei i løpet av veka. Link til resultat kjem når dei føreligg.

Vi har no 14 påmeldte til turen til Herdla 11. - 12. januar. Vi satsar i alle fall på å bli 16, så det er bare å melda seg på til Anne Merete.

Nyttårsturneringa har i skrivande stund 18 påmeldte par. Vi håper å fylla opp turneringa før jula ringer inn. Påmelding og info her.

Årskontigent for 2014 forfell 31. desember. Standard kontigent 2014 (som er det som gjeld for alle våre medlemmer) er 300.-. Junior kr. 100.-. Betaling kan gjerast til Linda før nyttår.

Stor deltagelse på helgekurs for litt øvet

Helgen 23 og 24 november arrangeres helgekurs for litt øvet. Hele 37 spillere er forventningsfulle til et helt nytt kursopplegg laget av Tommy Sandsmark.
Sammen med Tor Inge Iversen og Trond Odin Rønbeck skal han sørge for at det rekruteres nye spillere til klubbene. Ta godt i mot dem når de kommer til din klubb!

Høstserien

Arnfinn Bolland og Torstein Eggan vant tirsdag 19.11, mens Jan Gunnar Forbregd og Tore Haukås vant tirsdag 26.11.

Sammenlagt leder Stein Bjerkset og Trond Stafne.

Øyvind Saur

Bleieskiftarbeider Saur er i live enda (fra ca. 2009)

 

I øst satt Øyvind Saur og skulle spille mot 6NT i syd. Makker i vest spilte ut en spartass. Bordet la liten og Saur vant med kongen (!!).Spillefører avblokkerte med tieren. Det er vanskelig å kritisere han for i tidens fylde å gå for det tolvte stikket på spar ni...