Avansert søk


Så flott, Inger Hjellemarken


sier Allan Livgård i en mail fra Trondheim. Den kommer her:

___________________________________________________________________________

Hei Snorre.
 
Sender over et lite bilde fra et fint tiltak Inger Hjellemarken har i Midt-Trøndelag krets.
I NM-klubblag er det mange som sliter med å finne datoer og ikke minst spillelokaler til kampene sine.
Hvert år inviterer Inger alle lokale lag til å spille sitt 3-lags-møte siste lørdag før fristen. 
På Bridgehuset i Trondheim er det glimrende lokaler, hjemmelaget lapsskaus til en meget rimelig penge og annet nysmurt mat og nytraktet kaffe. 

 
I år var det 2 3-lagspuljer og en "vanlig" kamp som ble arrangert, så tiltaket er populært.  Jeg bakspilte et lag fra Studentene med Liv-Marit Grude - Marita Røberg og Tove Stoen - Odin Svendsen som måtte et sterkt lag fra Berkåk med Bård Kåre Græsli - Rogeir Paulsen og Trond Stafne - Stein Bjerkset. Etter en liten ledelse til Berkåk etter de første 16 spillene snudde jentene og Odin kampen i 2. halvrunde og vant med 4 imp! Berkåk er allikevel videre etter en stor seier i første kamp, mens for studentlaget ble nok tapet i 1. kamp litt for stort. 
 
På søndag gikk så Orknadalen Open av stabelen med Per Nordland bak roret, alt gikk da så klart på skinner. Terje Aa og makker tok dette som en oppladning til landskampen i Ungarn, og denne dagen klaffet alt. Tett og god spilling første til en suveren seier. Dessverre var det ikke mer enn 18 par som ville være med, men jeg regner med at neste år tar flere turen. Det er en veldig trivelig turnering å stille opp i. 
 
Jeg får vel ta med et spill - et såkalt "Gjøvik-spill". 



Du har: Ax, AKxx, Qxx, AKxx og meldingsforløpet er som følger:
(2ru) - p - (2hj) - x
( xx ) - p - (  p ) - ?
 
2ru viser en 5k major og under åpning, 2hj er pass/korrekt og xx er ikke alertert.
Hva nå?
 
Har motparten en misforståelse, eller vil de faktisk spille 2hj xx når du har 20 hp og AKxx i trumf?
Det er nok mest sannsynlig at motparten har en misforståelse her, og uansett har du god tro på bet i 2hj, så du sier pass. Ikke lenger etter er det bare å notere 6 beit for den fine scoren av 2800! 
Lurer du på hva Gjøvik har med saken å gjøre? 2800 er postnummeret på Gjøvik. 
(Hele spillet - spill 27)
 
Du klarer sikkert å få noe fint ut av det jeg har skrevet.
Ha en fin dag!
 
Mvh
Allan

IMP Across - 2. kveld

Jan F og Paul var i form i kveld og vant foran James og Jan M. Hele resultatlisten finner du her.

Norsk på delt andre og femte i Board-A-Match kvallik


Supersterkt av Gautis og Jon Sveindal med andreplass i kvalifiseringen. Boye og Espen på femte. Sluttspill i morgen.

RESULTATER

 

Torbjørn og Elias vant Høst 3

 De var et hestehode foran Bernt Ivar og Olav. I B-gruppen kunne Arne Skorpen og Rolf Stigum innkassere sin første seier i Asker BK. Resultater for de beste ble slik:

Pl Navn %sum 21.nov 14.nov 07.nov
1 Thorbjørn Willoch - Elias Lof. Græger 61,2 58 61,7 64
2 Olav Førde - Bernt Ivar Amundsen 60,8 52,9 62,2 67,3
3 Kjell Berge - Arild Rydh 56,7 50,5 56,8 62,9
4 Lars Urholt - Harald Skretting 56,2 52,9 59,3 56,3
  I gruppe B:        
1 Arne Skorpen - Rolf Stigum 51,2 52,1 47,4 54
2 Per Lunde- Per Brekke 50,7 48,6 46,5 57,1

For fullstendige resultater se her>>>

 

 

 

NM Klubblag i gang

Kopervik 3, Kvinnherad 1 og Rubbestadneset er klare for tredje runde etter å vunnet sine 1. -2. rundepuljer. Haugesund er også videre til tredje runde som ett av de 35 beste toerlagene i puljene.

Høsten 2013

Sjuende kveld av høstturneringen ble vunnet av Svein Gunnar og Kurt Ove, med Torfinn og Torgrim på andreplass.

Sammenlagt vant Bjørn og Gunnar, Ann Karin og Gerd Marit kom på andreplass og Viggo og Svein Erik besatte tredjeplassen.

Torsdag spiller vi mestertreff.

 

Høstturnering 3

 

Pl Navn Gr %sum 21.nov 14.nov 07.nov
1 Thorbjørn Willoch - Elias L. Græger A 61,2 58 61,7 64
2 Olav Førde - Bernt Ivar Amundsen A 60,8 52,9 62,2 67,3
3 Kjell Berge - Arild Rydh A 56,7 50,5 56,8 62,9
4 Lars Urholt - Harald Skretting A 56,2 52,9 59,3 56,3
5 Audun Follestad - Svein Magne Granheim A 53,8 53,9 52,2 55,4
6 Thoralf B. Olsen-Tom Gabrielsen A* 52,6 47,1 53,8 57
7 Arne Skorpen - Rolf Stigum B 51,2 52,1 47,4 54
8 Arvid Hilstad - Pål Harreschou A 50,8 62,3 50 40
9 Per Lunde- Per Brekke B* 50,7 48,6 46,5 57,1
10 Ksenia Vorobieva- Dag Mangset B/A 50,0 50,5 56 43,4
11 Tom Willy Hoel - Roger Olafsen A 49,7 52 57,2 40
12 Kjell Winther Larssen - Bjørn Nygård A 49,1 47 40 60,4
13 Bjørn Sundet - Ronny Emanuelsen A* 48,8 48,2 45,4 52,9
14 Fredrik Borchsenius - Tor J. Svendsen  B 47,7 40 51 52,1
15 Egil Sætveit - Arne Falch B* 47,6 49,6 36,1 57
16 Anders Aarø-Sverre Arnzen A** 47,0 40 51 50
17 Bjørg Kjølner Tor Leik Feragen B* 46,1 45,4 40,1 52,7
18 Christian Nygaard - Håkon Gravdal B 43,9 48,2 40,2 43,4
19 Henrik Lund-m/3makkere B*** 42,9 50,5 40 38,2
20 Cecilie Winsnes _ Anne Årstad B* 42,4 44,5 46,5 36,3
21 Hanne Størseth-Viggo Støa B 36,2 39,8 41,4 27,5
   Spilt en gang:          
  Einar Størkersen - Harald Johan Bergmann     59,8    
  Anne Rydning - Petter Gjerull       55,3  
  Sven Erik Andresen         50
  Jens Meinich - Karen Louise Valen     46,4    
  Harald Aasen - Kerstin Jansson         46
  Bjørn Braathen - Finn Christensen         45,4
*) Viser antall reserver brukt          

Gautis og Jon Sveindal helt i toppen i USA

Gautis og Jon Sveindal helt i toppen i USA

Det er alltid moro når nordmenn gjør det bra i utlandet. Her er Jon Sveidal og Kjell Gaute Fyrun sin sponsor. Bob Drake.

Juleswiss 27. og 28. desember

Stavanger BK arrangerer den tradisjonelle Juleswissen 27. og 28. desember (3. og 4. juledag) i Apply (tidl. Teknisk Bureau) sine lokaler i Hillevågsveien 24 i Stavanger. Det spilles Monrad lag, 10 kamper á 8 spill. Fredagen spiller vi fra 17:00 til ca. 22:30 og lørdagen fra 11:00 til ca. 16:30. Påmelding gjøres via NBFs turneringsweb. Kan også gjøres ved oppmøte senest et kvarter før spillestart. Startkontingent: kr. 1000,- per lag.

Gautis har lovet meg bilde fra pallen i USA i morgen


 

men han må først få noen til å ta bilde av laget sitt. 

LIVE-Magazinet kan du se et bilde tatt i Phonix av sponsor Bob Drake. Lykke til!!