Avansert søk


Marianne og Øyvind på besøk

Vi hadde oppfølging fra vårens møte hvor vi så på hvilke tiltak vi kunne gjøre for å forbedre Stavanger BK, f.eks mht antall bord på spillekvelder. Det var enighet om at noe hadde fungert, mens vi fortsatt har en jobb å gjøre på andre områder. Et av de konkrete tiltakene vi ble enig om var å sette opp en facebook-gruppe - dette vil være på plass ila kort tid. Og så vil vi komme tilbake med mer informasjon ellers etter hvert.

Det ble også tid til litt spilling (18 spill). Per Ove og Egil hadde 68%, men var fortsatt langt bak suverene Arild og Trond :) Resultater.

Neste torsdag starter vi en IMPs across the field-turnering. Fire kvelder, hvorav de tre beste teller i sammendraget. 3-mannspar er selvsagt tillatt.

Maken til vas, Snurr!!


Hei Snorre

 
Flott at du skal være frittalende og sette ting på spissen. Men makan til tullprat!
 
Dette gjelder selvsagt ditt siste innlegg på live.bridge.no der du harselerer med landslagets fokus på "utenomsportslige" ting. Visse ting sier seg selv. De som er på landslaget er gode spillere. De tar stikk. De skal jobbe med system og de skal spille masse.
 
MEN
 
Det er klart at disse punktene de peker på har mye å si for hvordan de presterer over tid. Det er snakk om å prestere og konsentrere seg i flere uker! Da vil god form, godt kosthold og godt klima i makkerskapet ha MYE å si.
 
Hvis vi tar turen til Fredrikstad til sommeren så vil vi se mange som bruker din suksessoppskrift på karsk og pølser med rekesalat. Et fåtall av disse er på landslaget. Kanskje noen av de kunne vært der hvis de hadde skiftet fokus fra koz til bridge? Det handler om å leve bridge, jobbe bridge, tenke bridge. Stort sett hele tiden.
 
Vennerød kan ikke lære Kurt å spille hjem en komplisert utgang. Han kan ikke lære Hoftaniska å komme med den dødande vrien i motspill. Han kan komme med råd som gjør at disse gutta presterer sitt beste over tid. Diabetes 2 og 3,5 i promille er neppe resepten da.
 
Jeg synes det er flott at Jan Tore gjør grep på flere punkter for å bli en bedre spiller. Både på kropps- og bridgefronten. Jeg tror Kurt og Svein Gunnar blir bedre bridgespillere av å komme i bedre form.Jeg tror Hoftaniska og Charlsen blir bedre spillere av å fokusere på neste spill i stedet for å fokusere på makkers feil i det forrige.

Jeg tror Erlend blir en bedre spiller av å flytte til England og fokusere på bridgen. Kjenner ikke han så godt, men tipper at han har lite fokus på satin og canapeer.
 
Sånn er det bare!
 
Mvh
 
Alexander Flakstad

Marianne og Øyvind på besøk

Vi hadde oppfølging etter møtet i vår hvor vi så på tiltak for å forbedre Stavanger BK. Det var enighet om at noe hadde fungert, mens det på andre områder fortsatt var behov for videre jobbing. Et konkret tiltak er opprettelse av en facebook-gruppe - dette vil komme ila kort tid. Og så kommer vi tilbake med mer informasjon ellers etter hvert.

Vi fikk også tid til 18 spill. Per Ove og Egil hadde 68%, men var likevel langt bak suverene Arild og Trond :) Resultater.

Neste torsdag starter vi IMPs across the field-turnering. Beste tre av fire kvelder teller. 3-mannspar selvsagt tillatt.

 

Ny nyhetsartikkel

 

 

 Gratulerer Roy og Ivar

med kveldsseieren

 

 

Jan og Oddbjørn nr. 1

Klubbkveld 31.10.13

 

Hyggelig med så mye besøk på bygdastova !

Resultater 7. november

7. november spilte vi første runde av Vinterturneringen. John og Thor vant med 58,3 %. Andreplassen gikk til Freddy og Asbjørn , som fikk 56,9 %, mens Knut og Odd Roar ble nummer tre med 55,1 %.

Et giftig utspill

Motparten har meldt seg opp i 3NT i vest etter at vest har meldt kløver to ganger, mens øst har meldt av hjerteren sin to ganger. Hva spiller du ut fra nord med hånda under?

Klm - Finale

Finale klubbmeisterskap

3 kveldar: 12., 19. og 26.nov.

Open Sidefinale!

Meir her:

Høstmesterskapet i gang - Veteranene Gunnar og Arnold leder etter første kveld

Høstens hovedturnering med det enkle navn Høstmesterskapet som går over 4 kvelder startet i går kveld me 28 sugne spillerealtså 7 hele bord . Ok - men vi savnet noen relativt faste spillere . Etter første av de fire kveldene er det superveteranene Gunnar og Arnold som har inntatt førersete med 21 poeng over middels ( 57,3 % ).

Bak de er det tett som hagl med hele 4 par på delt 2.plass med 13 + . Dettte er Tore /Steinar , Pål Are/Kåre , Egil/Steinar og Kjell Rune og Harald. Fullstendig resultatliste finner dere under link Resultater.

Kvelden forløp greitt med Arne som dyktig turneringsleder , utlodning og kaffe /kaker og ikke minst premiering med hyggelige konvolutter  fra en populær butikk til de som hadde gjort seg fortjent il det.

 

Sveio/Haugesund leder lagserien

 

Helge Svendsens åttemannslag fra Sveio og Haugesund leder lagserien etter at tre av fem kamper er unnagjort. Kopervik/Østebøvik har heng på lederen...  Resultater og tabell etter tre kamper her: Kampene spilles på Astrics onsdager klokka 18. Datoene som er satt opp er 20/11, 4/12, 22/1, 5/3 og 26/3. Se ellers vedlagt infoskriv.