Avansert søk


Jan Ove & Geir Olav

  

Jan Ove Bernhardsen - Geir Olav Næss vant første kveld i Høstcupen. Vi gratulerer!

Resultat

Husk 4. Divisjon

Påmelding på Bridge.no /turneringsweb/Turneringer

eller Lena  på l.m.koch@online.no     Telefon 90 60 61 89

Arne Otto- Ingebjørg

 vant kveldens spilling. (er vel å ta hardt i å kalle d ej dreiv med for spilling?? Men la gååååå).

Fullstendig res ligger her.

Seriemesterskapet 2013-14

Seriemesterskapet 2013-14

 NBF Østfold og Follo "tyvstartet" årets SM med 3.-4. divisjon som ble arrangert i Spydeberg i helga - se resultater.

Stadig nye lag bekreftes i 1.-3. divisjon, og kampoppsett er nå lagt ut.

Første helg av 1. og 2. divisjon arrangeres i Letohallen, Dal, 1.-3. november, mens 3.-4. divisjon stort sett går av stabelen 8.-9. november.

Nytt spelelokale

Måndag den 28. oktober er siste spelekvelden i Fylkesbygget. Den 4. november møtes vi til bridgespeling i kantina i kommunehuset.

Høstturnering 2013

 

IMG_7216.jpg25 par deltok siste spillekveld av Høstturnering 2013 i Sortland BK. A-pulja ble vunnet av Gunnar Harr - Stig Arne Iversen foran Kristian Barstad Ellingsen - Ståle Digre på andre og Tommy Elde - Robert Lehn på tredje.

B-pulja ble vunnet av Olav Bang - Frits Stranda foran John Solum - Roar Harberg på andre og Jorunn Nordvoll - Anne Lise Sundberg på tredje.

Sammenlagt ble A-pulja vunnet av Gunnar Harr - Stig Arne Iversen foran Kristian Barstad Ellingsen - Ståle Digre på andre og Tommy Elde - Robert Lehn på tredje.

B-pulja ble vunnet av Olav Bang - Frits Stranda/Georg Ellingsen som dermed rykker opp i A-pulja. På andre plass kom Jorunn Nordvoll - Anne Lise Sundberg mens John Solum - Roar Harberg tok den siste pallplassen. 

 

 

Kurs på Nøtterøy

Kurs på Nøtterøy

Nøtterøy BK, en av mottakerne av NBFs klubbstipend 2013, melder om hyggelig utvikling på sitt nybegynnerkurs:

27 deltakere møtte på lynkurset og av disse ble 24 med videre 7 kvelder med gjennomgang av Spill Bridge 1. Det er nå 3 kurskvelder igjen, siste gang 5. november.

 

Tøffe tak

Forrige tirsdag ble avlyst pga. for lite oppmøte, denne tirsdagen kom 2,5 bord. Vi tillegger skylden for dette til elgjakt, men håper nå at når mørke kvelder melder seg så fylles Revmastua opp med både fire og fem bord. Neste tirsdag er det simultanturnering, og du kan få brynt deg mot spillere fra det ganske land.

På torsdagskvelder fremover vil det være en mulighet for de mest ferske og ikke-fullt-så-ferske til å spille med litt ekstra ro rundt spillene. Det skal her være tid til å gå igjennom spillene i etterkant ved bordet. Det betyr at vi også trenger å være et par-tre drevne disse kveldene, og hvis du ser at du har mulighet til å bidra en eller annen kveld så gi meg eller Frank beskjed.

I 4. divisjon er vi påmeldt med to fulle lag, mens to hyggelige damer mangler lagkamerater, men har lyst til å spille. Det bør vel la seg å gjøre å skaffe disse lagkamerater? Eventuelt danne lag med to spillere fra en annen klubb (er dette mulig?).

Jubileumsturneringa har fire påmeldte lag. Vi vet at flere lag er på trappene, og vi ber dere melde på lag så fort som mulig slik at arrangeringa blir best mulig. Med ti lag kan vi arrangere forbundsturnering.

Jeg satt øst og skulle få hjem 3NT i spillet under. Underveis i meldeforløpet har syd vist en svak 6-korts hjerter, mens nord har gjort et forsøk på å rømme til 3 kløver. Hjerterknekt kommer ut fra syds 6-kortsfarge, og presset er på fra første stikk. Hva gjør du?

 

Nybegynnerkurs

Norsk Bridgeforbund har lagt inn en hyhetsartikkel på sin hjemmeside.  Du kan lese artikkelen på www.bridge.no