Avansert søk


Kretsstyremøte 2013-2. 29.mai 2013

 

 

Kretsstyremøte 29.mai 2013 Tilstede: Finn, Henning, Karin, Anne, Arne

 

1-Helgene for SM-3/4-div er satt til: 19+20/10-2013 og 15-16/2-2014.                                                                                                                                              SM-arrangementet er flyttet fra Vestby til Fjellheim, Stasjonsgata 35, Spydeberg disse 2 helgene
Anne sjekker om Fjellheim er ledig de 2 SM-helgene.

2-Forbundspoeng. Nytt system om arrangører ønsker å benytte FP er satt i drift 15/5-2013:

Logg inn på http://bridge.no med medlemsnummer og personlig passord.
Velg ”Lag ny turnering” på venstremenyen.
Fyll ut registreringsskjemaet for turneringa med alle relevante data. Vi anbefaler at man lager en innbydelse i PDF-format som publiseres på arrangørens hjemmeside. Adressen til innbydelsen kopieres og limes inn i feltet ”URL innbydelse”. Tilsvarende for hjemmesideadressen.

 

Når skjemaet er fullført og lagret, går det automatisk en E-post til kretsleder i arrangørens krets, med beskjed om å anbefale innvilgelse/avslag av søknaden. Denne anbefalingen sendes på E-post til undertegnede snarest mulig. Turneringen vises foreløpig IKKE på oversikten over turneringer.

Normalt behandler jeg søknaden innen to dager – selv om anbefaling fra kretsen mangler. Når FP innvilges, blir turneringa synlig på oversikten, og åpnes for påmelding. Samtidig går det automatisk en E-post til arrangør med beskjed om at FP-søknaden er innvilget.

I de tilfellene søknad ikke blir innvilget, endres MP-tildelingen automatisk til kretspoeng (på Turneringsoversikt), og jeg sender manuelt beskjed til arrangøren om avslaget.

Jeg anbefaler alle som planlegger FP-turneringer i kommende sesong (1.9.13-21.8.14) om snarlig å legge inn sin(e) turnering(er) snarest mulig, og helst innen 1. juni, sånn at medlemmene får oversikt over turneringene på et tidlig tidspunkt. Det vil selvsagt fortsatt være mulig å søke i løpet av sesongen.

De som alt har sendt inn søknadsskjema må også legge inn turneringene under ”Turneringsoversikt”, da jeg ikke kommer til å behandle mottatte FP-søknadsskjema – og bare forholde meg til turneringer som legges inn på ”Turneringsoversikt. Harald Berre Skjæran

3-INFO-arbeidet til kretsen er styrket. Infobrev er sendt alle klubbledere pr. post i april + mai, samt at facebook og hjemmesiden oppdateres raskt.

Nye faner ”sommerbridge”, ”kurs/lær bridge”, ”resultater” er tatt i bruk.

 

4-Kick-off på Greåker 8. juni 2013 m/fadderhjelpere og nybegynnere og andre interesserte
Det ble besluttet at kretsstyret bevilger kr: 3000,- i støtte som skal dekke utgifter i forbindelse med kick-off-arrangementet + festivalpremiering.

Kretsen vil også kunne dekke flere utgifter etter søknad.

5- Datoer for KM-lag 2013/14 er bestemt: ONSDAG 25/9-9/10-23/10-6/11-20/11-4/12-15/1-29/1-12/2. Start alle onsdager er kl. 18:30. Finn sjekker med Per W. om han kan hjelpe oss å prøve å få ned leiekostnadene hos Vestby Kurssenter, hvis ikke kan arrangementet flyttes til Fjellheim.

6-”Sommerbridge med kretspoeng” koster kr: 13,- (mot kr: 10,- for bare klubbpoeng) Finn orienterte om at han har tilgang til å endre alle kretsens avgifter via en egen pålogging.

7-Kretsens 40 bridgebord ble besluttet utlånt til festivalen. Bordene trenger nytt trekk, og Finn sjekker ut om bridgeforbundet vil sponse nye trekk mot å få låne bordene. Eierforhold til bordene sjekkes ut.

 

8-Begynneropplæring på festivalen. Kretsen fikk i dag en forespørsel om å arrangere kurs i forbindelse med festivalen. Finn sjekker ut dette, og ser hva man kan få til i korte tiden som gjenstår til festivalen.

 

9-KM-par. Det var diskusjon rundt arrangementformen, og dette skulle utredes nærmere fram til neste kretsstyremøte onsdag 28.august 2013. Spørreundersøkelse på facebook pågår.

 

10- Finn sjekker ut om noen vil arrangere travbridge på Momarkedet i november 2013

 

Referent: Finn

 

 

Siste resultater sesongen 2012-2013

Da har sommerbridgen allerede kommet godt i gang, og her følger oversikt over våre vinnere i klubbridge i april, samt de siste turneringene.

Først og fremst gratulerer til May Liss og Knut med flott 4. plass i åpent KM-miks i et meget sterkt felt med 44 par. Ellers klarte Atle-Flemming en bra 3. plass i 1. mai-cupen, der det også stilte 44 gode par, og samme par kapret også 2. plass i Ørje-turneringa (38 par).

Klubbkveldvinnere: Fredrikstad: Reidar-Ibrahim, Atle-Svein, Bjørn B-Jan Erik og Frode-Arild. Torsnes: May Liss-Knut, Gunnar-Jan Erik, Atle-Leif Sarpsborg: Frode-Arild, Atle-Svein. I Sarpsborg har også Tore og Ibrahim seire med nybegynnere.

Gratulerer til alle vinnere og gode prestasjoner. En ekstra gratulasjon til Atle som virkelig er i slaget! Da er det bare å stå på i sommerbridgen på mandager, tirsdager og torsdager. Og husk bridgefestivalen.

Mu med 50000 klubbpoeng.

Mu med 50000 klubbpoeng.

9. mai satte Arnold Mundal fra Astra/ABC i Oslo ny rekord da han passerte 50000 klubbpoeng etter Bridgekameratenes spillekveld.

Mundal nærmer seg 1.200 mesterpoeng, men mangler 2,62 FP for å kunne smykke seg med tittelen Stormester. Han klarer trolig det i løpet av sommeren.

Pinsebridge

Torbjørn og Trond avsluttet best og vant foran Arne og Karen. Resultater her.

Stor takk til Karl Magnus og Elsa (med litt hjelp fra "mamma") som disket opp med både smørbrød, middag, dessert og ymse drikke! Også takk til alle som møtte opp. Vi satser på at dette blir en årlig tradisjon og håper på enda flere deltakere neste år.

 

Helgens turneringer-resultater

 Hvis dere gir meg et lite vink om turneringer dere spiller kan jeg legg inn linker her, slik at vi får samlet turneringsresultater.

I helgen var det to turneringer Ruter7 Open, som jeg var med på. Skal gi et lite referat der, dette er en turnering som flere burde dra på. Et tipp topp arrangement.

Kim Kvernebo og Stig Dybdahl reiste ditt. Etter en kanon helg ble kronet med at Stig Dybdahl vant elite turneringen på søndag med David Ueland, i den åpne kom Kim Kvernebo sammen med Erik Eliassen litt over middels etter å ha ledet en liten periode.

Resultater Ruter7 lørdagen     Søndag åpne     Søndag Elite

 

Sørumskvisen var også i helgen og Thor Simonsen ble nr 2.

Bortkasta finesse

Det har kommet innspill på forrige artikkel, "I slemsonen - 2". Dere får hele given på ny, og du kan tenke at du som vest har havna i 6 hjerter, og får liten ruter ut:

Ny nyhetsartikkel

 

 

Singelturneringa som avslutta vårsesongen blei vunnet av Gunnar Stakkeng som dermed også kom øverst på sammenlagtlista for vårsesongen. 

 

 

En overlegen seier

 

Etter å ha hatt gliden i hele kveld vant Arild m/ makker overlegent i den 7 bords store Pinsecup. Ivar og Eivind vant andre plassen, men Buskerud delte brodelig på 3 plassen med Per/Sølvi og Ola/Olav. Gratulerer!

Jeg vil påpeke at forrige mandags resultat har blitt forandret, det var flere som poengterte feil score på aller siste spillet. Gunnar var en av dem, dette utgjorde at Gunnar og Erik datt bak Åge og Oddvar. Her er ny liste


Vi tar også med Kretsen store satsning på en en-dagsturnering på Thon Hotel Høyers den 6 Juli, En del av påmeldingen går til Travtipping. Ellers er det flotte premier og gode priser ! Her er innbydelsen.

 

 

Mandag 03.06.13.

 Seieren i kveld gikk til Atle Evensen og Flemming Johnsen. Vi gratulerer.

Tonny og Jens best ut i Sommarbridgen, vann klart 1.kveld 03.06.13!

Eldbjørg og Per fann raskt tonen, og vart nr 2

Rune spelte singel og oppnådde fine 56,5 %.