Avansert søk


Påskeharen(starten) samt KM Par

Påskeharen er turneringen vi spiller nå, her har Geir og Ole vunnet første kvelden, mens andre kvelden ble vunnet av Espen og Odd-Arild. Sammenlagt leder nå Ole og Geir forran Henning og Raymond, mens på tredje plass finner vi Espen og Odd-Arild.

Så kommer høydepunktet. Lørdag 16 mars ble KM Par avsluttet på Strømmen. Turneringen startet på fredagskvelden(jada, håpløst å starte da....), uansett, på start sto 28 håpefulle par, alle med den følelsen av at man kunne lykkes i år. Personlig har jeg vel egentlig bare hatt troen på dette de 4 siste årene, men men....

Folkets hus på Strømmen er kanskje ikke det perfekte spillelokalet, for høy akustikk, dvs mye støy ved prating, ei "kantine" dame som ikke orker å være der under hele spillinga, dårlig med parkeringsmuligheter, til tross for at man samkjører flere i bilene. Uten å henge ut noen for valget av turneringsledelse, men kun sett på med et skråblikk, de som skal arrangere må klare å gjøre dette uten at jeg skal bli engasjert. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg spilte en turnering uten å bli spurt om noe som helst i løpet av turneringen. Oftest smiler jeg og hjelper til som best jeg kan, men det burde være et krav at slike ting er fikset på forhånd. Trygve Sætereng gjør en strålende jobb som turneringsleder, han er flink, han dømmer stort sett rett, han er dessuten en tvers igjennom hyggelig mann som jeg personlig setter stor pris på. Dog, et poeng som må bli gjort på slike turneringer hvor det spilles om litt mer enn en vanlig premieplass, der må det være klare regler, samt at hvis man forventer at regler med tidsbruk skal overholdes -> DA MÅ DET SLÅES NED PÅ DE SOM BRYTER DISSE REGLENE!!! 

Selve turneringen gikk bra for flere Jessheim par, best av alle var Ole og Ronny, de seila inn til en fin 1 plass etter å ha ledet 18 av 27 runder, hvorav 6 av de siste 9 rundene så var de på 2-3 plass. Bjørn og Terje var lenge de som lå kjempefint til i kampen om heder og ære. Desverre ble det litt stang ut mot slutten og de måtte til slutt ta til takke med en hederlig 9 plass. Espen og Jan Frode var også med helt der oppe, de endte til slutt på den utrolig sure 3 plassen. Thorvald og Vegard kapret en fin 6 plass mens Martin og Geir kom på 7 plass. Henning og Raymond(Lars Kristian spilte for Raymond hele lørdagen), kom til slutt på 15 plass så vidt over middels. Siste Jessheim par var Terje og Per Erik, de satt desverre ikke i dytten, de håper nok på å revansjere dette neste år. 23 plass er nok ingen av dem fornøyd med. 

Jessheim BK kan altså igjen bekrefte at vi er best på Romerike, 1 plas i KM Par 2 år på rad, samt 1 plass i KM Lag 2 år på rad. De andre klubbene har litt å trakte etter, rart de ikke kommer oftere på besøk så vi kan lære bort noen av tjuvtriksene våre :) Neida, hovmod står for fall, men Jessheim BK har mange gode resultater de siste årene, samt at vi alltid er med å kjemper om premier i turneringer i egen og utenfor vår egen krets. Se bare et par som Svein Otto og Kurt, de ville helt sikkert vært med å sette farge på turneringen hvis de sitter å spiller opp mot sitt beste. For de av dere som tror at de to ikke er et av klubbens beste par må tro om igjen.

Jessheim BK ønsker uansett Ole og Ronny lykke til i NM Parfinalen i Fredrikstad til sommeren, dette blir første gangen de spiller i parfinale. Håper bare de klarer å unngå å komme i bunnskiktet slik at de kanskje kan være med å kjempe om en hederlig plassering.

Link til resultatene finner dere: HER

Overlegent klubbmesterskap til Leif og Roger

 

 

Som vi antydet i forrige uke så Leif og Roger ut til å "surfe" inn mot et klart klubbmesterskap. Å ja  - under siste kveld av klubbmesterskapet som ble avviklet i går  så de seg aldri tilbake  og avsluttet med å ta en sterk  og overlegen kveldsseier med 69,3 %. Dette førte til en soleklar seier i klubbmesterskapet  med hele 103 poeng foran sølvvinnerne.  Rælingen bridgeklubb bukker og gratulerer. Sølvplassen ble også forsvart fra nest siste kveld. Britt og Arvid holdt greitt unna med en avslutningskveld litt over middels. Arne og Bjørn avsluttet sterkt og avanserte fra fjerde til tredje og siste pallplass . Dette førte til at de gikk forbi Steinar K og Egil som måtte ta tiltakke  med den sure fjerdeplassen sammenlagt.

Kveldsseieren siste spillekveld gikk som før nevnt til Leif og Roger med sterke 69,3%. På andreplass kom Arne og Bjørn med 63,1 % mens det nykomponerte paret Bjarne og Kjell tok tredjeplassen med 58,3 . Fullstendige resultater med spill  fra siste spilekveld finner dere ovenfor under link Resultater. Fullstendige sammenlagtresultater for klubbmesterskapet  vil bli lagt ut i løpet av fredag kveld.

Spillekvelden ble ellers svært vellykket både kvantitativt og kvalitativt, Vi spilte med 8 fulle bord -sterkt - og spilleavviklingen gikk på skinner  - både bridgemate og Ruter  oppførte seg - bravo !

Ellers registrerte vi et nytt par av året i klubben - Kjell Rune Aase og Harald Hegge Nilsen fra Lillestrøm BK. Hyggelig -er de kommet for å bli ? Marianne var også tilbake i spillesalen - nå i par med  Lillian Lindberg og  Knut Mygland spilte  nok en gang reserve - denne gang  for  Egil.

Til slutt minner vi om årsmøte neste torsdag. Husk - årsmøtestart kl 1800. Etter årsmøtet blie det en enkel karbonadeservering  og så bruker vi resten av kvelden til å spille - antall spill avhengig av hvor mye tid vi har til overs.

 

 

 

1

 

2

 

3