Avansert søk


Hei på dere ,etter en ny trivelig bridge kveld med 4,5 bord.

På første plass Bjørnar Flem & Ottar Frode  nr 2 Harald Hansen  & Asbjørn Austnes .nr 3 Kirsten Fjørtoft & Janne Petra

Nå har vi fått en ny trivelig tid i den trivelige klubben vår.

Vi  i styret vil ønske dere fra kurset, hjertelig velkommen i klubben,må dere få det triveligt med kortbordet , dette er en fantastisk god hobby.

Simultanturneringen 04.03.2013

 

Simultanturneringen den 04. mars 2013 ble vunnet av Finn Kjølberg/Arne Bergmål med Ella og Jens Holm og Arne og Lilly Tveiten på de neste plassene.
Vi gratulerer. Komplett rersultatliste og spillestensiler under linken http://bridge.no/var/ruter/html/0223/2013-03-04.htm

 

 

Ny nyhetsartikkel

Klubb mestere 2013:

Thor Holm - Åsmund W. Eriksen 

Vant overlegent i år:

6 kvelder av 144 spill.

1. 142,9   59,38%   Thor Holm - Åsmund W. Eriksen

2    82,6   55,41%   Tor Aksel Lillehaug - Ole Jørgen Olsen

3.   67,2   54,66 %  Jarle Melby - Hans Melby

4.   55,2   54,0 %    Vidar Glenne- John Grinde

5.  51,8   53,6 %     Leif bekkeli - Odd Hugo Knutsen

6.  49,8   53,5 %    Terje Lyngbø - Odd Arne Solberg

7. 10,2    50,4 %     Bjørn O Iversen - Terje Andersen

8.   7,5    50,35 %   Lars Petter Isaksen - Yngvar Andersen

9.  - 5      49,88 %   Jan Runar Andersen - Helge Fredriksen 

10. - 12,4  49,15 %  Rolf Nyhus Rolf Bentsen

11. -  52,7  Per A Gundersen - Odd hansen

12. - 119  Greger Dahl - Tom Pettersen 

13. - 134  Jorunn Hetta - Per Hetta

14  - 166  Bjørn Lerstad - Morten Langås

 

Speling mars/april

Her er oversikt over klubbspelinga framover:

Måndag 25. mars; vanleg speling

Måndag 1. april; 2. påskedag. Ingen speling

Måndag 8. april; simultanturnering

Måndag 15. april; Os mot BAK. Vi speler på Studentsenteret.

Måndag 22. april; Os mot BAK. Vi speler på Os.

 

Invitasjon til KM-Par

Lørdag 9. mars spilles KM-Par på Sødorp Gjestgiveri. Påmeldingsfrist er 7. mars. Startkontigenten er beskjedne 150 pr. spiller. Påmelding her eller via tlf til Pål Erik 95700002. Her er også oversikt over påmeldte par.

Torhild og Linda best måndag 11. mars

Også denne måndagen blei det spelt IMP over feltet, og etter eit par rundar litt nede på lista gjekk Torhild og Linda Rasmussen til tet og blei der resten av kvelden. Carl-Otto Curran og Reidar Dale hadde ein saftig spurt og kapra andreplassen, medan Jørn Rekkum og Leif Juvik blei nr. 3.

Resultatliste her

Vi speler to kveldar til før påske. Førstkomande måndag blir det og påskelotteri. Se ellers sak under for speling framover.

Vel møtt!

Resultater

Resultater fra 14.januar til 04.mars ligg no ute under fana RESULTATER...

 

En ufortjent seier ?

Ihvertfall føler makker og jeg at det var det idag. Det kommer jeg litt tilbake til. Navnbror Morten og Thorbjørn tok andre plassen, men Bjørn er tilbake så Schau/Schau havnet på 3 plassen.

Terminlisten er nå satt og vi starter en Påsketurnering nå i 4 kvelder fremover der 3 er tellende. Vi gir beskjed når vi har fått ut denne på nettet.

Makker og jeg har et ganske innviklet system...ihvertfall vikler vi det inn en del selv Og vi tyner systemet veldig for å komme oppi situasjoner vi kan diskutere. Eksempel i spill 25 hadde vi et sjeldent meldingsforløp:

Syd

Vest

Nord

Øst

1 Rut

2 Rut

3 Rut

4 Rut


Fasit -> vi kom i 5 SparX som gikk en bet og fortjent bunn. Men det er ikke hver dag at det på 4 meldinger blir meldt en og samme farge fra 1 trinnet opp til 4.
Jeg kan forklare:
2 Rut= Sparlengde + en farge til
4 Rut= Har du Hjerter kan du velge mellom Spar/Hjerter.

jeg burde ikke ha meldt 4 Ruter i Øst, men jeg syntes det så litt morsomt ut og tok sjansen....til makkers fortvilelse som ikke unaturlig meldte på 5 trinnet

men selv om jeg kunne finne mange slike spill der vi fikk ufortjente poeng i kveld, velger jeg heller om å skrive om en fin spilleføring av Ingeborg.

 

Tirsdag 05.03.13.

 Gårsdagens turnering ble vunnet av Svein Grimstad og Atle Evensen. Vi gratulerer.