Avansert søk


Re: Rekruttering Norge rundt....

Svar til: Rekruttering Norge rundt....

Klubbmesterskapet 2011, andre kveld

Lawrence og Hermann vant andre kveld i klubbmesterskapet foran Kirsti og Per, Roger og Per fulgte på tredjeplass. 
Sammenlagt etter to kvelder leder Olav og Arne foran Roger og Per. Randi og Rolf følger på tredjeplass, Andreas og Bjarne er nummer fire.
Klubbmesterskapet avsluttes neste mandag med de fem siste rundene.

Resultatene

Ukens spill uke 15

Støtt med støtte har vi kalt ukens spill.

Her finner du spillet.

Jon Terje og Svein Jarle vant 28. mars

Bra oppmøte og 9 bord kan vi være bekjent av. Vestnesingene erobret toppen på en innholdsrik kveld der vi også fikk muligheten til å utsette redaktøren (PeTo) for Vienna Cup i spill nummer 25. Vi var kommet i 6 NT og PeTo spilte ut en liten spar. Vi stakk med ess i bordet og tok for kløver dame, ruter ess og så alle stikka i kløver og hjerter. På den 5 kløveren kasta vi ruter dame i bordet. etter at PeTo motvillig hadde droppa den siste sparen vi trengte for å claime tretten stikk. Med denne spilleføringen får vi 13 stikk med alle varianter der samme personen som har 4 spar også har ruter konge. Gøy, og slett ikke hverdagslig.

Foruten Jon Terje og Svein Jarle på førsteplass, så ble det Jo-Helge og Severin på andreplass og Asbjørn og Håkon på tredjeplass. Vestnes, Vigra og Sykkylven på pallen, noe som viser at klubben har besøk av langt mer enn korthungrige ålesundere.

Resultatliste.

Hørt på bord 1 etter halvspilt: "Gjor e nokke gale makker? Du rista på hodet..." "Neida, e har bare kink i nakken"...

Du sitter Vest, hva gjør du i første hand?

Spill 3 (under) på mandag var interessant. Skal man åpne i Vest og hva skal man i såfall åpne med? Zarpointsberegning har en interessant tilnerming og du kan lese om det her.

Med Zarberegning har Vest-hånden 30 poeng og er en helt klar åpningshand. Makker har 28 zarpoint i øst og du ligger å vaker mellom 5 trekk og 6 trekk. 57-62 Zar points. Med litt cuebids så har du teknikk nok til å melde denne slemmen.

Årsmøte 2011

Mandag 11. april ble det avholdt årsmøte i Ski Bridgeklubb. Møtet forløp som forventet uten den store dramatikken. Styrets årsberetning ble lest gjennom uten kommentarer. Klubbens regnskap med et noe større underskudd enn budsjett grunnet et særdeles vellykket jubileums arrangement ble heller ikke kommentert.
Styrets forsalg om reisestøtte til klubbens representanter til NM par (Arne og Olav) ble vedtatt, forlag fra Herman om tidfesting av klubbmesterskapet tidlig i sesongen ble til at klubbmesterskapet avvikles over de siste 3 ordinære spillekveldene i sesongen, og at terminlisten for hele sesongen er klar til sesongens første spillekveld. Herman hadde også et forslag om endring av resultatservice på klubbkveldene, noe som vil bli utprøvd fra sommerbridgen og senere på høsten.
Styrets forslag til budsjett for sesongen 2011/12 ble presentert med et lite underskudd. Medlemmene mente dette tross medlemssvikt og lavere deltagelse på klubbkveldene ble for passivt. Styret garanterte imidlertid for et overskudd, og tok selvkritikk på markedsføring av ”grasrotandelen” som kan gi ekstra kroner i kassen dersom klubbens medlemmer spiller flittig på Norsk tipping og velger å støtte klubben. Informasjon om grasrotandelen blir lagt ut med det første.
Siste punkt på dagsorden var valg. Heller ikke dette innebar noe dramatikk. Arne, Anna og Randi takket for seg i styret, Simon rykket opp som nesteleder, Øyvind trer inn som sekretær, Per Storjord ble nytt styremedlem og Roar ny vara til styret. Olav og Torill utgjør ny valgkommite. Hele styresammensetningen ser du under fanen styre.
 
Styret vil med dette takke for sesongen som har gått. Klubben tar nå pause fram til 2-mai, da sommerbridgen starter opp. Om det er noen som ønsker å spiller i påsken, så finnes det muligheter på Olerud (starter lørdag) og i Ørje onsdag 20. Vi ønsker lykke til i 6-runde kampen for Bjørnar, Siv, Jo og Johnny som spilles 2-påskedag, og riktig god påske til alle om dere er hjemme, på fjellet eller i syden.
 
Styret.     

Årsmøte

Varsel om årsmøte
 
Det avholdes årsmøte for Ski Bridgeklubb mandag 11. april 2011 kl. 18.30 på Folkets Hus i Ski.
 
Saker som ønskes tatt opp på møtet og forslag til møtet må være styre i hende senest mandag 4. april.
 
Styret.
  

To par i NM-finalen

Plassfordelingen til NM Par er nå klarlagt. Som vi hadde håpet førte den gode deltagelsen i KM Par til at vår krets ble tildelt en ekstra plass. Dermed vil både Odd Kjønsvik-Kåre Bogø og Trond Stafne-Arnfinn Bolland representere NBF Sør-Trøndelag i finalen. Vi ønsker lykke til på Lillehammer !

Sommerbridge

Det nærmer seg oppstart for sommerbridgen, og vi håper på godt oppmøte i år også.

På Kvål spilles det på mandager fra 2. mai til 19. september med unntak av 13. juni (pinse).

I Soknedal spilles det på tirsdager fra 3.mai til 27. september med unntak av 17. mai.