Avansert søk


Re: Bridge og poker hånd i hånd?

Svar til: Bridge og poker hånd i hånd?

Geir Helgemo tryller

Geir Helgemo tryller

I 5.-rundekampen i NM for klubblag mellom Studentenes BK 1 og Heimdal BK 3,vant sistnevnte klart. Geir Helgemo vant en storeslem på en såkalt "en passent-skvis" (entry shifting squeeze) som forekommer veldig sjelden - de aller fleste har kun lest om varianten.

Spillet er omtalt på bloggen til Erlend Skjetne (han blogger om bridge og livets viderverdigheter), og vi siterer:

Landslagene til Nordisk

Landslagene til Nordisk

Norsk Bridgeforbund har tatt ut lagene som skal representere Norge i Nordisk mesterskap i klassene damer og åpen. Mesterskapet arrangeres i Örebro siste helg i mai. Vårt damelag som har vunnet de to siste Nordiske mesterskapene, stiller med Ann Karin Fuglestad - Marianne Harding i spissen. Nytt fjes på det åpne laget er Artur Malinowski - fra Polen; han vant sølv med England i Bridge-OL i Beijing i 2008 og er norsk statsborger med norsk pass.

Kusken og tannlækjaren toppa 14. mars

Rolv og Arne toppa foran Anja og HP på andreplass. Nederst på pallen ble det rydda plass for finfolk fra Molde. Inge Dyrkorn i tospann med Roar gjorde beslag på tredjeplassen.

Resultatliste.

Bra Kolbotn BK resultater

På lørdag så var det trivselbridge på Oslo Vest. Det var flere Kolbotn BK par i det 38 par sterke feltet. Frode Lange Nielsen med sin makker Steinar Jøranlid knuste feltet og vant med sterke 64,4%. Lennart Wallin, som har spilt en del kvelder hos oss fikk 4 plass og Tillikk og Dagfinn fikk 8 plass,Bjørn og Bente fikk 15 plass. RESULTATLISTEN

Ivar og Terje toppa 4. april

Ivar og Terje knuste all motstand og tok en overbevisende seier. På andre plass kom sulamittene Arnfinn og Geir foran Arne og Rolv på tredje og siste pallplass.

Resultatliste

På siste spillekveld var det 2 puljer i klubben

Bernhard Iversen - Kåre Carlsen til topps også på siste klubbkveld. Etter å ha vunnet årets kretsmesterskap for par suverent i helgen vant Bernhard og Kåre bare med 1 poeng på Jarno Mikael Johnsen - Paul Hoftaniska. Tredjeplassen gikk til Britt Nilsen - Gudmund Øien, resultatet finner du under les mer. 8 par stilte i puljen uten nybegynnerpar.

Ukens spill er fra siste spillekveld 15. mars og er utført av Paul Hoftaniska, spillet heter: Vakker spilleføring

Knut Busk skriver:
På tirsdag spilte vi i 2 puljer. Det var 28 spill i hver pulje, 4 spill i runden men en walk-over runde i pulje 2.

Det var gode erafringer med å spille egen pulje, ikke først og fremst på grunn av antall spill totalt, men det blir noe roligere med såpass mange spill i runden. Vi tok oss også tid til å snakke litt om spillene etter at de var spilt. Vi vil nok fortsette med dette opplegget, om enn ikke hver kveld og kanske med noe færre spill.

Gutta fra kurset yppet seg. Jørn Uno Mikkelsen og John B.Korbi "Lille" fra årets nybegynnerkurs fikk prøve seg sammen i klubben på tirsdag. Knut Busk spilte riktignok de par første rundene, men Lille kom inn og gjorde sine saker fint sammen med Jørn Uno. Også Bergljot og Tommy begynner å få sving på spillinga.

Re: Bridge og poker hånd i hånd?

Svar til: Bridge og poker hånd i hånd?

KM Lag finale 2011

I KM Lag finale ble det klar seier til Hemne 1 (Odd Kjønsvik, Per Mælen, Steinar Alstad og Torbjørn Børmark) foran Berkåk 3 (Kjell Olav Gisnås, Arnfinn Bolland, Kåre Holsetstuen og Halldor Barikmo) og Lundamo 1 (Arnfinn Helgemo, Bård Kåre Græsli, Torbjørn Helgemo og Jan Egil Løhre).